کد خبر: 104527
A

دردیدار نوروزی فعالان حوزه آب و محیط زیست روز یکشنبه 8 فروردین 1400 عنوان شد: لزوم نگاه راهبردی بلند مدت و توجه ویژه به موضوعات محیط زیستی در مدیریت ملی و محلی

روز یکشنبه 8 فروردین دیدار نوروزی فعالان حوزه محیط زیست و آب به همت پویش تخصصین تولید کنندگان و کارآفرینان تهران و به میزبانی اندیشکده زیست پذیری شهری با حضور فعالان و اعضای تشکل های انجمن انرژی های تجدید پذیر ایران، مجمع سراسری شهرک های صنعتی کشور، اساتید دانشگاه ، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی و نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.

دردیدار نوروزی فعالان حوزه آب و  محیط زیست روز یکشنبه 8 فروردین 1400 عنوان شد: لزوم نگاه راهبردی بلند مدت و توجه ویژه به موضوعات محیط زیستی در مدیریت ملی و محلی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روز یکشنبه 8 فروردین دیدار نوروزی فعالان حوزه محیط زیست و آب به همت پویش تخصصین تولید کنندگان و کارآفرینان تهران و به میزبانی اندیشکده زیست پذیری شهری با حضور فعالان و اعضای تشکل های انجمن انرژی های تجدید پذیر ایران، مجمع سراسری شهرک های صنعتی کشور، اساتید دانشگاه ، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی و نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.

IMG_20210328_160730_966

دکتر سید اویس ترابی رئیس اندیشکده زیست پذیری با اشاره به معضلات آب و محیط زیست در شهرهای ایران از جمله تهران، توجه ویژه و ارائه برنامه راهبردی در استفاده مجدد از پساب و تصفیه غیرمتمرکز در سطح  شهرهای کشور از جمله کلانشهر تهران را از ضروریات برشمرد و توجه ویژه مدیران محلی به این مهم را ضروری دانست.
دکتر علیرضا پرداختی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دبیر شورایاری محله چیذر نیز ضمن بیان شرایط کنونی حوزه محیط زیست و مدیریت شهری توجه ویژه به برنامه ریزی های مدیریتی در سطح کلان در جهت اصلاح و ارتقا کارامدی تصمیمات مدیران محلی را مهم و شاخص دانست.
دکتر سید محمد جواد موسوی نائب رئیس کمیته تجدید پذیر سندیکای صنعت برق و هیأت موسس انجمن سازندگان تامین کنندگان کالا و خدمات تجدید پذیر اتاق بازرگانی ایران ضمن تبریک سال نو به حاضران در جلسه از ضرورت توجه به انرژی تجدید پذیر و بخصوص خورشیدی در مدیریت شهری بعنوان یکی از مصادیق توسعه پایدار در عصر حاضر توضیحاتی ارائه کرد و در حوزه های مدیریت شهری استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی برای سقف مجتمع های مسکونی و سازمان ها و دوایر دولتی و عمومی مواردی را توضیح داد.

IMG_20210328_160927_069

وی افزود با توجه به پتانسیل شهرک های صنعتی ترویج استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز بخصوص در ایام پیک مصرف برای جلوگیری از تعطیلی صنایع از جمله راه حل های قابل بررسی میتواند باشد.

IMG-20210328-WA0009

دکتر مرتضی اسلام زاده نایب رییس مجمع هیات امناء شهرک¬های صنعتی کشور، ضمن طرح معضلات زیست محیطی در زمینه تامین آب مورد نیاز ، تصفیه فاضلاب و بازیافت پساب و معضل پسماند در شهرک های صنعتی، لزوم توجه ویژه در راستای حل و فصل مسائل زیست محیطی در حوزه صنعت به ویژه بنگاه های اقتصادی کوچک مقیاس را خواستار شد و در این راستا اعلام آمادگی بخش خصوصی را در حل مسائل مذکور اعلام نمود.

دکتر علی طبرستانی عضو و دبیر کمیته ارتقا خدمات مهندسی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان نیز در مقوله لزوم توجه ویژه حوزه مسکن و ساختمان به موضوعات بازچرخانی آب و استفاده مجدد پساب و تدوین دستورالعمل و سرفصل های مورد نیاز و توجه محیط زیستی در حوزه ساختمان در سال جاری توضیحاتی ارائه داد.  

در خاتمه این دیدار نوروزی، لزوم داشتن نگاه راهبردی بلند مدت و توجه ویژه به موضوعات محیط زیستی در مدیریت ملی و محلی به عنوان یک اصل اساسی مورد با مشارکت بخش خصوصی و تشکل های تخصصی مردم نهاد مورد توجه و خواسته اصلی شرکت کنندگان مورد توجه و جمع بندی قرار گرفت.

همچنین دیدار نوروزی فعالان حوزه صنعت روز سه شنبه ١٠ فروردین ساعت ١٠ صبح برگزار خواهد شد که از طریق لینک https://instagram.com/pooyesh_tehran?igshid=eork18uo98hy قابل مشاهده و استفاده خواهد بود.

IMG-20210328-WA0007

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر