کد خبر: 109405
A

آموزش Seo

سئو به زبان ساده دانشی است که با آن می توانید وب سایتتان را در نتیجه موتورهای جستجوگر مانند گوگل بهتر نشان داده شده و ترافیک بالایی داشته باشد.

آموزش Seo

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سئو به زبان ساده دانشی است که با آن می توانید وب سایتتان را در نتیجه موتورهای جستجوگر مانند گوگل بهتر نشان داده شده و ترافیک بالایی داشته باشد. علم سئو دارای روش های زیاد و جالبی است که برای این که بتوانید کاملاً آن ها را یاد بگیرید باید تمرین و تلاش زیادی را انجام دهید و بتوانید بر روی مباحث بهینه کردن سایت و سئوی داخلی و خارجی مسلط شوید.

کافیست فرض کنید قصد سئو یک کلمه کلیدی را دارید.

وب سایت شما با کمک سئو می تواند در نتایج اول گوگل نمایش داده شود و فروش و کسب و کار شما تا 50 برابر نیز می تواند افزایش یافته و بهتر شود، شاید این مسئله به نظرتان غیر ممکن بیاید اما افرادی که در این زمینه تجربه دارند به خوبی می دانند که ارزش و قدرت سئو حتی بالاتر از این هم می تواند باشد.

در ادامه به سؤالات زیر پاسخ می دهیم:

سئو چیست؟

چرا آموزش Seo برای همه کسب‌و‌کارها مفید است؟

بهترین مراحل آموزش Seo

نتیجه گیری

سئو چیست؟

تعریف های زیادی برای کلمه سئو وجود دارد. شاید راحت ترین و ابتدایی ترین تعریف برای این کلمه به این صورت باشد که کلمه SEO نسخه کوتاه شده حروف Search Engine Optimization است، معنی این عبارت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

اما هدف اصلی کاربرد سئو صرفاً برای بهینه سازی در موتورهای جستجو نیست بلکه هدف اصلی رضایت مخاطبان است. گوگل اهمیت زیادی به رضایت و خوشحالی مخاطبان می دهد و همیشه تلاش می کند رتبه سایت هایی را بالا ببرد که مخاطبان و کاربران آن ها راضی و خشنود باشند. در نهایت می توانیم بگوییم کلمه SEO در عمل کوتاه شده عبارت Search Experience Optimization یا همان بهینه سازی تجربه جستجو محسوب می شود.

برای این که در زمینه موفق باشید باید رضایت کاربران را در اولویت خود قرار دهید. رضایت و خشنودی کاربران از مطالب شما بستگی به عوامل زیادی دارد، برای مثال نوع نوشتار و ادبیات شما، کیفیت محتوای شما، اطلاعات داده شده، چگونگی نمایش اطلاعات، ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش درست در نسخه موبایلی، جواب دادن به سؤالات کاربران و بسیاری دیگر از موارد بر روی رضایت مخاطبان و کاربرانتان تأثیر می گذارد.

2

 

چرا آموزش seo برای همه کسب‌و‌کارها مفید است؟

برای موفق بودن در زمینه سئو باید با روش های و قوانین مربوط به این حیطه به خوبی آشنا باشید، در زمان کنونی شرکت های مختلفی وجود دارند که در حیطه آموزش Seo فعالیت دارند و خدمات مربوط به سئو را آموزش می دهند و به شما در راه رسیدن به جایگاه خوب در نتایج جستجوی سایت کمک می کنند؛ اما آیا کار درستی است که سئوی وب سایت خود را به افراد دیگری بسپاریم؟ جواب این سؤال می تواند هم بله باشد و هم نه.

در طول چند سال گذشته، فرهنگ جستجو کردن در بین تمامی مردم جهان جاافتاده و رایج شده است و همچنین استفاده از تلفن همراه ها بیش از پیش شده است چرا که مردم می توانند به وسیله آن اطلاعات زیادی را کسب کرد و بسیار راحت و ساده به خواسته های خود برسند. در زمان کنونی به طور روزانه میلیاردها جستجوی مختلف در سرتاسر جهان به وسیله گوگل انجام می شود که بیش تر آن ها اغلب برای خرید کالا یا گرفتن خدمات است.

اگر شما رتبه خوبی در نتیجه جستجوی گوگل داشته باشید، کاربرانی که کالا یا خدمات خاصی را می خواهند وارد سایت شما شده و اطلاعات تکمیلی در مورد کالا یا خدمات را از شما گرفته و شاید خرید خود را از وب سایت انجام دهند. همین روش ساده باعث می شود با کاربران زیادی ارتباط داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل کاربران به مشتری زیاد کنید.

قبل از تصمیم گیری این نکات را در نظر داشته باشید:

1- سئو سایت ارزان نیست

به علت رقابت بالا در فضای اینترنت و کسب و کار، معمولاً قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل اهمیت زیادی را دارد، همچنین جایگاه بالا در کلمات کلیدی نیز دارای اهمیت زیادی است. به همین علت نرخ خدمات ارائه شده در سئو بالا است و هر روزه ممکن است این نرخ افزایش یابد.

در بیش تر پروژه ها نمی توانید از میزان موفق بودن یک سایت به خوبی مطلع شوید، به همین خاطر شما هزینه های زیادی را با ریسک بالا پرداخت می کنید چرا که احتمال دارد خدمات و فعالیت های ارائه شده توسط شخص یا شرکت نتایج دلخواه شما را نداشته باشد.

3

2- انتخاب متخصص سئو ساده نیست

افراد و شرکت های زیادی در زمینه سئو کار میکنند که بررسی کردن میزان حرفه ای بودن و عملکرد آن ها ممکن است برای شما سخت باشد. احتمال دارد در همان جلسه های اولیه اصطلاح ها و کلماتی استفاده شود که شما معنی آن ها را نمی دانید.

اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید نمی توانید بهترین فرد ممکن را انتخاب کنید و در نتیجه زمان و هزینه زیادی را صرف این کار می کنید که حتی ممکن است باعث به هدر رفتن آن ها شوید و به موفقیت نرسید.

3- موفقیت در سئو زمان بر است

برای آن دسته از افرادی که در زمینه سئو تجربه ندارند، درک کردن مفاهیم سئو کار دشواری است، بیشتر افراد فکر می کنند روش هایی وجود دارد که با کمک آن های می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی نتایج عالی و خیره کننده ای بگیرند، در حالی که این نوع از افکار به طور کلی غلط است، برای موفق بودن در زمینه سئو باید صبر و تلاش زیادی را بکنید و برای این کار وقت بگذارید.

اگر دانش و اطلاعات خوبی در این حیطه نداشته باشید به سختی می توانید فعالیت متخصص سئو را در زمان کم برآورد کنید، برای کنترل و مدیریت پروژه های سئو باید حتماً دانش خود را در این زمینه زیادتر کنید.

بررسی این سه فاکتور به ما نشان داد که حتی اگر کار سئو وب سایتتان را به افراد دیگری بسپارید باید خودتان نیز علم کافی در این حیطه را داشته باشید، چرا که اگر با مفهوم سئو آشنا نباشید ریسک سرمایه گذاری شما بالا می رود و نظارت بر روی فعالیت و عملکرد متخصص سئو را نمی توانید به خوبی انجام دهید.

بهترین مراحل آموزش Seo

سئو دارای ماهیتی پیچیده و وسیع است، برای این که مفاهیم و تکنیک های سئو را یاد بگیرید، توصیه می کنیم از سایت های آموزشی مختلف و مراجع معتبر استفاده کنید تا به این وسیله قادر به یادگیری سئو و افزایش علم و دانش خود در این زمینه باشید؛ اما اگر کلمه" آموزش سئو" را در گوگل جستجو کنید با تعداد زیادی از مقالات مواجه می شوید که در اغلب موارد مطالب آن ها با همدیگر در تناقض هستند و تنوع و فرق های این مقاله های آموزشی باعث سردرگمی شما خواهند شد، در نتیجه این سردرگمی ممکن است هزینه و ساعت های زیادی را صرف یادگیری سئو انجام دهید اما نتوانید به نتایج قابل قبولی برسید. برای این که بتوانید راه درستی را در آموزش Seo طی کنید. توصیه می کنیم مراحل پایین را انجام دهید:

1- یاد گرفتن سئو در حد مبتدی، یعنی یاد گرفتن و آشنا شدن با اصطلاحات رایج سئو

2- آموزش SEO در حد پیشرفته، یعنی مطالعه کتاب های مربوط به سئو

3- دیدن انواع فیلم های آموزشی راجع به سئو

4- شرکت کردن در دوره های آموزش Seo به صورت حضوری یا آنلاین

نتیجه گیری:

به طور طبیعی هر فردی به دنبال رشد و رونق تجارت و کسب و کار خود است، صد البته یکی از مهم ترین هدف های شما پیدا کردن مشتری و مخاطبین برای گسترش دادن کسب و کارتان است. برای این هدف می توانید از سئو کمک بگیرید، چرا که سئو نسبت به دیگر روش های بازاریابی بسیار کاربردی و ارزان است و همچنین دوام بالایی نیز دارد. اگر شما در این مسیر قرار دارید چه به عنوان مدیر سایت چه کارشناس سئو، حتماً باید در همه حال به دنبال یادگیری بیش تر در زمینه سئو باشید، اهمیت سئو در پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی غیرقابل انکار است با سئو می توانید سایت خود را بهبود داده و باعث افزایش ورود مشتریان احتمالی به وب سایت خود باشید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر