کد خبر: 112028
A

ماجرای کمیاب شدن شکر و افزایش دوبرابری قیمت آن در بازار چیست؟

قیمت شکر دو برابر شده و برخی مناطق مرکزی تهران خبر داده است.قاسمعلی حسنی گفت:دلیل نابسامانی در بازار شکر اختلال در تخصیص ارز برای واردات و همچنین کاهش تولید داخلی به دلیل خشکسالی است و اگر دولت هرچه زودتر فکری برای تامین ذخایر شکر نکند، بازار این کالا از زمستان دچار مشکل می‌شود.

ماجرای کمیاب شدن شکر و افزایش دوبرابری قیمت آن در بازار چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛  قیمت شکر دو برابر شده و برخی مناطق مرکزی تهران خبر داده است.

بر اساس این گزارش، شماری از شهروندان از کمبود شکر در منطقه‌های ۱۰ و ۱۱ تهران خبر داده‌اند و شماری دیگر از شهروندان نیز گفته‌اند شکر در مناطق شمالی شهر «با قیمت‌های عجیب و غریب» تا ۱۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه می‌شود.

شرکت بازرگانی دولتی ایران اوایل خردادماه قیمت شکر را با ۷۲ درصد افزایش، از ۸ هزار و ۷۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رساند و ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، قرار بود قیمت شکر هنگام تحویل در انبار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و هنگام عرضه برای مصارف خانوار ۱۵ هزار تومان باشد.

با این حال رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، گفته است نرخ‌های مصوب با قیمت واقعی فاصله زیادی دارد و عرضه‌کنندگان زیر بار این قیمت‌ها نمی‌روند.

قاسمعلی حسنی گفت:دلیل نابسامانی در بازار شکر اختلال در تخصیص ارز برای واردات و همچنین کاهش تولید داخلی به دلیل خشکسالی است و اگر دولت هرچه زودتر فکری برای تامین ذخایر شکر نکند، بازار این کالا از زمستان دچار مشکل می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر