کد خبر: 114689
A

وزیر پیشنهادی راه رئیسی با درخواست او مخالفت کرد؛ مجلس با هر دو!

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مخالفت با درخواست رییس جمهور برای مسکوت ماندن طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را رد کرد.

وزیر پیشنهادی راه رئیسی با درخواست او مخالفت کرد؛ مجلس با هر دو!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مخالفت با درخواست رییس جمهور برای مسکوت ماندن طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را رد کرد. 

رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی  در واکنش به اظهارات رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مبنی بر موافقت وی با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: «دیروز در کمیسیون عمران نشستی در خصوص تفکیک وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و بنده اعلام کردم چون هنوز نظر کارشناسی در این خصوص ندارم اجازه دهید بر اساس نامه رئیس‌جمهور بررسی این طرح فعلا به تاخیر بیفتد.»

قاسمی گفت: "بعد از کارشناسی در خصوص این طرح، اظهار نظر دقیق خواهم کرد."

او ادامه داد: «بنده نیز بر اساس نظر رئیس‌جمهور خواستار مسکوت ماندن طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، به مدت یک سال، هستم.»

هفته گذشته مجلس شورای اسلامی با درخواست ابراهیم رئیسی، رییس جمهور برای مسکوت ماندن بررسی طرح تفیکی وزارتخانه راه، مسکن و شهرسازی مخالفت کردند. 

رئیسی در نامه‌ای این درخواست را مطرح کرده بود اما نمایندگان به آن رای منفی دادند. 

اما روز گذشته پس از حضور رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون رضا کوچی رییس کمیسیون عمران مدعی شد که قاسمی با طرح تفکیک موافق است. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین را بررسی کرده و در نهایت با کلیات این طرح مخالفت کردند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به رای گذاشته شد و ۲۳۹ نماینده حاضر در رای گیری بودند که با نظر نمایندگان این طرح تصویب نشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر