کد خبر: 120609
A

گوشه ای از هزینه سازی های «حلقه خاص» تیم اطلاع رسانی دولت؛ نه قیمت دلار پایین آمد و نه قرار است ارز ۴۲۰۰ حذف شود!/ آقای رئیس جمهور تیم اطلاع رسانی با «خبر سازی» دلار را ۲۸هزار و ۵۴۵ تومان کرد

صرافی‌های بانک‌ها صبح امروز ۲۲ آبان ۱۴۰۰ قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۸۱۲۹۷ ریال اعلام کرده‌اند که نسبت به آخرین قیمت‌های روز کاری گذشته افزایش یافته است. نرخ خرید در این صرافی‌ها نیز ۲۷۵۷۲۷ ریال است. دلار هم در بازار آزاد به ۲۸۵۴۵ تومان رسید. روزگذشته یکی از مسئولان تیم اطلاع رسانی دولت که بخشی از آن با هدایت همین فرد و اطرافیانش بیشترین حاشیه را برای دولت ایجاد کرده؛ ادعایی را درباره آزاد سازی ارزهای بلوکه شده مطرح و تحت عنوان «رپرتاژ» در اختیار چند رسانه خاص و فعالان رسانه ای قرار داد. ظاهرا تصمیم اعلام شده برای ایجاد شوک منفی در بازار ‎ارز بوده است این ادعا که ۳/۵ میلیارد دلار از منابع کشور در دولت جدید آزاد شده چندان در نظر فعالان بازار بی اهمیت بود که قیمت ‎دلار بی اعتنا به این اقدام رسانه ای ضعیف به ۲۸،۵۵۰ تومان رسید.

گوشه ای از هزینه سازی های «حلقه خاص» تیم اطلاع رسانی دولت؛ نه قیمت دلار پایین آمد و نه قرار است ارز ۴۲۰۰ حذف شود!/ آقای رئیس جمهور تیم اطلاع رسانی با «خبر سازی» دلار  را ۲۸هزار و ۵۴۵ تومان کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صرافی‌های بانک‌ها صبح امروز ۲۲ آبان ۱۴۰۰ قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۸۱۲۹۷ ریال اعلام کرده‌اند که نسبت به آخرین قیمت‌های روز کاری گذشته افزایش یافته است. نرخ خرید در این صرافی‌ها نیز ۲۷۵۷۲۷ ریال است.

دلار هم  در بازار آزاد به ۲۸۵۴۵ تومان رسید. روزگذشته یکی از مسئولان تیم اطلاع رسانی دولت که بخشی از آن با هدایت همین فرد و اطرافیانش بیشترین حاشیه را برای دولت ایجاد کرده؛ ادعایی را درباره آزاد سازی ارزهای بلوکه شده مطرح و تحت عنوان «رپرتاژ» در اختیار چند رسانه خاص و فعالان رسانه ای قرار داد. 

ظاهرا تصمیم اعلام شده برای ایجاد شوک منفی در بازار ‎ارز بوده است این ادعا که ۳/۵ میلیارد دلار از منابع کشور در دولت جدید آزاد شده چندان در نظر فعالان بازار بی اهمیت بود که  قیمت ‎دلار بی اعتنا به این اقدام رسانه ای ضعیف به ۲۸،۵۵۰ تومان رسید.

بی توجهی بازار یک معنی بیشتر ندارد! حنای حرف و شعار و وعده دیگر رنگی ندارد و بازار در انتظار اتفاقات واقعیست واقعی!

از سوی دیگر همان تیم رسانه ای در اقدامی عجیب که بیش از هر چیز برای دولت هزینه ساز بود؛ شایعه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را مطرح و بازار را با آشفتگی روبرو کرد. این در حالی است که زنگنه نماینده مجلس ادعای دولت مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را نادرست و حاشیه سازی رسانه ای توصیف کرده بود. 

محسن زنگنه روز پنجشنبه در گفت و گو با جمعی از خبرنگاران با بیان اینکه دولت حذف ارز ترجیحی نیاز به مصوبه مجلس ندارد، گفت: بر اساس جزء ۳ بند ب تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۰ دولت می‌تواند هر زمان بخواهد نسبت به ارز ترجیحی اقدام کرده و این نیاز به مصوبه مجلس ندارد. بر خلاف آنچه در رسانه‌ها از این لایحه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نام برده می‌شود در حقیقت این لایحه ارز ۴۲۰۰ تومانی را به میزان ۴.۶ میلیارد دلار افزایش می‌دهد(اینجا) 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر