کد خبر: 120730
A

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: نمایندگان هنوز از محتوای لایحه حذف ارز ترجیحی اطلاعی ندارند/ اینکه دولت می گوید این لایحه به ارز ۴۲۰۰ تومانی ربطی ندارد درست نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در واکنش به سوالی مبنی بر این‌که چرا باوجود آن‌که این لایحه به حذف ارز ترحیجی مربوط است، تاکید کرده بود که این لایحه ارتباطی به این مقوله ندارد، گفت: «البته ما هنوز از محتوای لایحه با خبر نیستیم. این لایحه همین امروز اعلام وصول شد و بعدازظهر در کمیسیون‌ها ازجمله کمیسیون اقتصادی توزیع خواهد شد.»

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: نمایندگان هنوز از محتوای لایحه حذف ارز ترجیحی اطلاعی ندارند/ اینکه دولت می گوید این لایحه به ارز ۴۲۰۰ تومانی ربطی ندارد درست نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضامرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد هر دو فوریت لایحه موسوم به حذف ارز 4200 تومانی، درحالی اهمیت این لایحه را علت مخالفت مجلس عنوان کرده که در بخشی از توضیحاتش از بی‌اطلاعی نمایندگان از جزئیات محتوایی این لایحه خبر داده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادیمجلس می‌گوید: «این لایحه به‌طور مستقیم با معاش میلیون‌ها انسان ارتباط دارد و درصورت موافقت با فوریت این لایحه، باید هرچه سریع‌تر ظرف 48 تا 72 ساعت در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کردیم. درواقع علت اینکه نمایندگان با فوریت این لایحه مخالفت کردند، این مسئله بود که به اعتقاد نمایندگان این لایحه باید تحت نظر مجلس چکش‌کاری شده و با پختگی بیشتر مطرح شود.»

این نماینده مجلس انقلابی با حمایت از اقدام امروز مجلس، تاکید کرد که «بررسی چنین لایحه‌ای با فوریت و شتابزدگی، خسارت‌های بسیاری به‌همراه خواهد داشت.» 

مرحبا در واکنش به پرسشی در این رابطه با بیان این‌که دولت به اندازه کافی فرصت داشت، می‌گوید: «ما تعلل دولت را نمی‌پذیریم. مطالبه نمایندگان درست بود و هنوز هم تاکید داریم که دولت باید برنامه دقیق و مبتنی بر کارشناسی خود را ارائه کند. از طرفی مخالفت با فوریت این لایحه ارتباطی به تعلل ندارد. مجلس نیاز به زمان کافی دارد تا با بررسی دقیق لایحه دولت تصمیم‌گیری کند.» 

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در واکنش به سوالی مبنی بر این‌که چرا باوجود آن‌که این لایحه به حذف ارز ترحیجی مربوط است، تاکید کرده بود که این لایحه ارتباطی به این مقوله ندارد، گفت: «البته ما هنوز از محتوای لایحه با خبر نیستیم. این لایحه همین امروز اعلام وصول شد و بعدازظهر در کمیسیون‌ها ازجمله کمیسیون اقتصادی توزیع خواهد شد.»

او در واکنش به این‌که مجلس درصورت بی‌اطلاعی از محتوای لایحه، چطور اهمیت آن‌را به‌عنوان علت مخالفت با فوریت بررسی عنوان کرده، گفت: «عرض کردم که این لایحه درمورد توزیع ارز 4200 تومانی است و این بحث باتوجه تاثیراتی که بر کلیت اقتصاد و بازار خواهد داشت، نیاز به کار کارشناسی و دقیق دارد.»

تاکید سخنگوی کمیسیون اقتصادی بر این‌که لایحه دولت به نحوه توزیع ارز 4200 تومانی مربوط است اما در حالی صورت گرفته که پیش‌تر معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اعلام کرده بود که لایحه دولت ارتباطی به ارز 4200 تومانی ندارد.

تناقضی که مرحبا با رد آن گفت: «اینطور نیست. لایحه به ارز 4200 تومانی مربوط است. منتها اینکه قرار باشد به‌موجب این لایحه، ارز 4200 تومانی حذف شود، صحیح نیست. بلکه بحث درباره این است که برخی اقلام که مشمول دریافت ارز 4200 تومانی بود، هدفمند شود. چراکه در حال حاضر ارز 4200 تومانی شرایطی نامناسب را در اقتصاد ایجاد کرده است.» 

منبع: عصرما

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر