کد خبر: 122185
A

اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده طلا از ۱۳ دی / نرخ مالیات ۹ درصد تعیین شد

تاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا اعلام کرد: ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ساخت «طلا، جواهر و پلاتین» باید از ۱۳ دی‌ماه امسال از مشتریان دریافت شود.

اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده طلا از ۱۳ دی / نرخ مالیات ۹ درصد تعیین شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا اعلام کرد: ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ساخت «طلا، جواهر و پلاتین» باید از ۱۳ دی‌ماه امسال از مشتریان دریافت شود.

این نهاد اطلاعیه‌ای برای اطلاع عموم واحدهای صنفی فعال در حوزه «طلا، جواهر و پلاتین» و مشتریان منتشر کرد که در آن آمده است: سازمان امور مالیاتی در ابلاغیه ای به اصناف، از واحدهای صنفی طلا، جواهر و پلاتین فروش خواست تا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را از مشتریان دریافت کنند.

این اطلاعیه می افزاید: قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱۳ دی ماه امسال از سوی سازمان امور مالیاتی کشور لازم‌الاجرا اعلام شده و با توجه به جزء ۲ بند «ب» ماده (۲۶) این قانون در خصوص عرضه کنندگان کالا و خدمات طلا، جواهر و پلاتین مقرر است «اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند، مشمول مالیات و عوارض با نرخ ۹ درصد خواهد بود و بدیهی است پرداخت این وجه مربوط به مشتری خواهد بود.»

به گزارش ایرنا، مالیات برارزش افزوده «مالیات غیرمستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

امروز ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰، در بازار طلا نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۰۳ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌میلیون و ۶۴۵ هزار تومان شد.

همچنین قیمت اُنس جهانی طلا در مقایسه با روز کاری گذشته بیش از هشت دلار افزایش داشت و به ارزش یک‌هزار و ۷۸۳ دلار و چهار سنت ارزش‌گذاری شد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر