کد خبر: 122694
A

۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی‌ جمعیت در بودجه سال آینده/ یک رقم عجیب و غریب دیگر در اولین بودجه ابراهیم رئیسی

دولت ابراهیم رئیسی ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی‌ جمعیت در بودجه سال آینده در نظر گرفته است.

۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی‌ جمعیت در بودجه سال آینده/ یک رقم عجیب و غریب دیگر در اولین بودجه ابراهیم رئیسی

به گزارش دیده بان ایران؛ دولت ابراهیم رئیسی ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی‌ جمعیت در بودجه سال آینده در نظر گرفته است.

لایحه بودجه۱۴۰۱ ارقام عجیب و‌ غریب کم ندارد؛ یکی از آنها میزان اعتباری است که برای اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» درنظر گرفته شده است.

طبق جدول ۹ این بودجه، برای «اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» رقمی معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اما این پایان ماجرا نیست! ذیل بودجه وزارت بهداشت در جدول ۷، ردیف بودجه‌ای با عنوان «برنامه راهبری و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» قرار داده شده که رقم آن ۲ هزار و ۳۵۹ میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان (۲٫۳۵۹٫۴۷۴٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان) تعیین شده است.

به عبارت دیگر اجرای قانون جنجال‌برانگیز حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،در شرایطی که دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شده یا دولت به حقوق بازنشستگان چشم‌ می‌دوزد، برای جمعیت حال حاضر کشور حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آب می‌خورد؛ البته فعلا طبق لایحه. چرا که ممکن است در مجلس دچار تغییر مثبت یا منفی شود./ روزاروز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر