کد خبر: 122742
A

انتقاد نماینده مجلس از لایحه بودجه ۱۴۰۱/ لارگانی: بودجه شرکت‌های زیان‌ده چرا باید ۳۵ درصد افزایش داشته باشد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از افزایش ۳۵ درصدی بودجه شرکت‌های زیان ده در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

انتقاد نماینده مجلس از لایحه بودجه ۱۴۰۱/ لارگانی: بودجه شرکت‌های زیان‌ده چرا باید ۳۵ درصد افزایش داشته باشد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ «سید ناصر موسوی لارگانی» در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد بودجه سال ۱۳۹۹، عملکرد ۶ ماهه سالجاری و بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در سخنانی گفت: بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۹۹ بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود و بر اساس آنچه دولت اعلام کرده، ۱۲۵ شرکت در بین سال‌های ۹۷ تا ۹۹ زیان ده بوده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر سال تسهیلات بیشتری به شرکت‌های زیان ده اختصاص داده می‌شود، گفت: از سوی دیگر ۶ شرکت از بین ۳۷۷ شرکت در سال ۱۴۰۱ بیشترین تسهیلات را دریافت می‌کنند و بودجه‌ای که به شرکت‌های دولتی داده می‌شود بیش از ۹۶ درصد زیان‌ها متعلق به ۵ شرکت است.

لارگانی ادامه داد: از سوی دیگر ۹۵ درصد سود، مربوط به ۱۰ شرکت است و بقیه شرکت‌ها ۵ درصد سود دارند. امسال هم در بودجه سال ۱۴۰۱ علی رغم اینکه این شرکت‌ها زیان ده بوده‌اند، ۳۵ درصد بودجه آنها را اضافه کردیم تا بتوانند زیان‌های خود را جبران و بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: چرا باید بودجه دولت و مملکت در اختیار شرکت‌های زیان ده قرار گیرد در حالی که باید بخش خصوصی واقعی را تقویت کنیم و اگر این رویه پیش برود سبب نابودی بودجه می‌شود.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر