کد خبر: 123227
A

هادی حق شناس: پرداخت یارانه جدید دَردی از مردم را دوا نمی کند

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: «یارانه جدید شاید دو برابر 45 هزار تومان قبلی باشد اما به مراتب قدرت خرید کمتری از آن مبلغ در سال 89 دارد و از این رو خیلی از درد بیمار کم نمی‌کند»

هادی حق شناس: پرداخت یارانه جدید دَردی از مردم را دوا نمی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ هادی حق‌شناس، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: « درست است که دولت اگر بنای حذف ارز 4200 تومانی را دارد باید برای دهک‌های پایین جامعه فکری کند اما باید اقدامات اساسی و راهبردی و اصلاح ساختاری اقتصادی نیز انجام شود. لذا باید دید که این مسکن‌ها تا کی مفید خواهد بود. نکته دیگر آنکه متاسفانه شاهدیم این مسکن‌ها به جای آنکه به مرور زمان قوی‌تر شود، ضعیف‌تر می‌شود. مثلا مردم می‌گویند که در سال 89 با 45 هزار تومان یارانه قدرت خرید مرغ، گوشت، برنج، روغن، تخم مرغ و ... را داشتیم و الان هیچ کدام را نمی‌توان با این مبلغ تهیه کرد. به عبارت دیگر یارانه سال 89 باید حداقل 12 برابر شود تا همان سبد خریدی که آن زمان فراهم می‌کرد، الان وجود داشته باشد. به عبارتی خرید اقلامی که آن زمان با 45 هزار تومان مقدور بود الان بیش از 500 هزار تومان خرج دارد. بر این اساس باید گفت که این رویه تا کی می‌تواند ادامه یابد».

حق‌شناس گفت: «یارانه‌های نقدی حکم همان مسکنی را دارد که تا قبل از جراحی و درمان اساسی به بیمار داده می‌شود . این مسکن‌ها اما باید به فراخور تقویت شد. اکنون اما نشده و حتی تضعیف هم شده و طبیعی است که بیمار درد بکشد. یارانه جدید شاید دو برابر 45 هزار تومان قبلی باشد اما به مراتب قدرت خرید کمتری از آن مبلغ در سال 89 دارد و از این رو خیلی از درد بیمار کم نمی‌کند». /نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر