کد خبر: 127202
A

چگونه شهروندی استرالیا را کسب کنیم؟/ سیتیزن شیپ به چه معنایی است؟

از مهم‌ترین انگیزه های مهاجران برای برگزیدن کشور استرالیا می‌توانیم به شرایط مناسب اقتصادی، اقلیمی و امنیت بالا در استرالیا اشاره کنیم. شهروندی یا همان سیتیزن شیپ استرالیا خوبی و منافع زیادی را به همراه دارد که اینجا کافی است به امکان دریافت پاسپورت استرالیا و سفر به بسیاری از کشورها بدون ویزا اشاره کنیم.

چگونه شهروندی استرالیا را کسب کنیم؟/ سیتیزن شیپ به چه معنایی است؟

دیده‌بان ایران- افراد در همه مواقع در طول عمر خودشان به دنبال یک زندگی عالی و آسوده هستند. گاهی اوقات رسیدن به یک زندگی بسیار خوب و پر از آرامش ، در یک کشور دیگر امکان پذیرمی‌شود. همان گونه که می‌دانید شرایط و وضعیت زندگی در برخی از کشورها همچنین استرالیا، بسیار پسندیده و وسوسه‌انگیز است. گویی به همین خاطر است که سالانه افراد زیادی به امید دریافت تابعیت و شهروندی استرالیا و تجربه زندگی باکیفیت، چمدان‌هایشان را می‌بندند و ترک خانه و کاشانه می‌کنند.

از مهم‌ترین انگیزه های مهاجران برای برگزیدن کشور استرالیا می‌توانیم به شرایط مناسب اقتصادی، اقلیمی و امنیت بالا در استرالیا اشاره کنیم. شهروندی یا همان سیتیزن شیپ استرالیا خوبی و منافع زیادی را به همراه دارد که اینجا کافی است به امکان دریافت پاسپورت استرالیا و سفر به بسیاری از کشورها بدون ویزا اشاره کنیم.

اما فارغ از لطف نیست بدانید که دست یافتن به همچین جایگاه بی همتایی موجب داشتن شرایط خاصی است که مهم‌ترین آن اقامت دائم استرالیا است. سیتیزنی استرالیا گفت و گو خیلی طولانی و بزرگی است. در این مقاله می خواهیم شهروندی این کشور را از زاویه های متفاوت ازجمله شرایط دریافت، مزایا، امتیازات و …. مطالعه کنیم. اما شاید بد نباشد اول توضیح مختصری در باره سیتیزن شیپ داشته باشیم و ببینیم این جمله به چه معنایی است و آیا اقامت دائم نیز همان سیتیزن شیپ شمرده می‌شود یا خیر.

سیتیزن شیپ به چه معنایی است ؟

سیتیزن‌ شیپ (Citizenship) به شهروندی  و تابعیت می گویند. به افرادی که تابعیت یک کشور را دریافت کرده باشند نیز اصطلاحا سیتیزن می‌گویند . سیتیزن یا شهروند شخصی است که از حقوق و امتیازات یک شخص آزاده در کشور برخوردار است. همچنین به یاد داشته باشید که سیتیزن شیپ با اقامت دائم کلا متفاوت است. اکنون تفاوت این دو وضعیت در چیست موضوعی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تفاوت شهروندی با اقامت دائم استرالیا در چیست ؟

 

در هر کشوری بین اقامت و شهروندی تفاوت‌هایی وجود دارد. این تفاوت‌ها در استرالیا به قدری زیاد به چشم می‌آید. سیتیزن شیپ یا شهروندی از لحاظ حقوقی، بالاتر از اقامت دائم یا پی آر (PR) استیکی از بارزترین تفاوت‌های اقامت دائم با سیتیزنی استرالیا در این است که یک شخص مقیم دائم نمی‌تواند از همه ی امتیازات خوبی که که یک شهروند برخوردار است، استفاده کند.

در اقامت دائم استرالیا، شخص اجازه دارد که به‌صورت دائم در این کشور زندگی کند. اما فقط اشکال این وضعیت در این است که شخص باید در مدت هر ۵ سال، دست کم ۲ سال در استرالیا اقامت داشته باشد. در غیر این صورت، ویزای اقامت دائم او فسخ می‌شود. در بین ویزاهای استرالیا، ویزای ۱۸۹ و ویزای ۱۹۰ جزو ویزاهای اقامت دائم شمرده می‌شوند. کسانی که اقامت دائم استرالیا را دارند می‌توانند از ویژگی های زیر بهره مند شوند:

  • فرصت اقامت بی پایان در کشور استرالیا

  • احتمال استفاده از بیمه درمانی رایگان مدیکر (Medicare)

  • توانایی خرید ملک و اخذ وام در استرالیا

  • امکان استفاده از کمک‌هزینه دولتی ازجمله کمک‌هزینه فرزند خردسال

  • مجال استفاده از تخفیف شهریه تحصیلی در استرالیا

پنج شرط اخذ شهروندی استرالیا

۱. زندگی به مدت ۳ سال در ۴ سال گذشته در استرالیا

۲. شرایط اخلاقی

۳. پاس کردن آزمون شهروندی استرالیا

۴. دانش زبانی

۵. تعهد طولانی به استرالیا

پاسپورت استرالیا

 

پاسپورت استرالیا

داشتن یک پاسپورت با اعتبار وموثق در این زمان اهمیت بسیار زیادی دارد. پاسپورت معتبر به شما این اجازه را می‌دهد که به آسانی به کشورهای متفاوت سفر کنید و دلواپسی در باره پرفتن ویزا نداشته باشید. اما آیا می‌دانید چه کشورهایی دارای معتبرترین پاسپورت‌ها هستند؟

یکی از برهان هایی که استرالیا را تبدیل به مقصد حقیقی مهاجران کرده است، پاسپورت قوی و بااعتبار این کشور است. با داشتن پاسپورت استرالیا این فرصت برای شما وجود دارد که به کشورهای زیادی بدون گرفتن ویزا سفر کنید.

با پاسپورت کشوراسترالیا به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد؟ روش اخذ پاسپورت استرالیا چگونه است؟ اگر مایل اید پاسخ این سوالات و دیگر سوالات در رابطه با پاسپورت استرالیا را بدانید ما را تا پایان همراهی کنید.

پاسپورت قوی و ضعیف به چه معنی است؟

پاسپورت یا گذرنامه، مدرکی قانونی و رسمی است که از سمت دولت‌ها برای شهروندان کشورها فرستاده می شود. داشتن پاسپورت یک کشور مسبب داشتن تابعیت و شهروندی آن کشور است. مهم‌ترین کاربرد پاسپورت برای سفر به کشورهای دیگراست چراکه اشخاص برای ورود به کشورهای خارجی بایستی پاسپورت معتبر داشته باشند.

یکی از سوالات بنیادی این است که اعتبار و ارزش پاسپورت‌های جهان بر اساس چه معیاری مشخص می‌شود؟ آیا پاسپورت آمریکا قوی‌ترین پاسپورت جهان است یا کشور دیگری این عنوان را دارد و دلیل این انتخاب چیست؟

در پاسخ به سوال باید بگوییم که اعتبار و قدرت یک پاسپورت بر پایه تعداد کشورهایی است که شهروندان می‌توانند بدون ویزا به آن‌ها سفر کنند. به عبارت دیگر، اعتبار و قدرت پاسپورت‌های دنیا بر پایه معافیت‌های اخذ ویزا نسبت به سایر کشورها یا بر اساس تعداد کشورهایی که شهروند یک کشور می‌تواند با آن به سایر کشورهای دنیا سفر کنند ، تعریف می‌گردد. بر پایه این مقیاس است که قدرتمندترین و ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان تقسیم بندی می‌شوند.

 

قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان

یکی از معروف‌ترین رتبه‌بندی‌های پاسپورت همه ساله از طریق موسسه هنلی صورت می‌پذیرد و به  Henley Passport Index معروف است. «هنلی پاسپورت ایندکس»، هر ساله در مدت مشخصی اطلاعات مربوطه به سفر به کشورهای متفاوت جهان و ویزا را از انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی دریافت می‌کند و بر بنیاد آن، کشورها را تقسیم بندی می‌کند.

2

خرید سیم کارت در استرالیا

خرید سیم‌ کارت در استرالیا یکی از کارهای مهم و کم وبیش اولین کاری است که بعد از ورود به استرالیا باید انجام بدهید. حالا چرا می‌گوییم اولین کار، به خاطر اینکه تهیه سیم‌ کارت خودش می‌تواند پیش‌نیاز کارهای بعدی باشد. به عنوان مثال بعضی از امور بانکی و حتی  Verification هایی که توسط بانکها صورت میگیرد ، از طریق ارسال پیامک کوتاه به موبایل مشتری صورت می‌گیرند.

یا اگر میل ثبت‌نام در مدیکر (بیمه درمانی استرالیا) را داشته باشید، به غیر از شماره‌حساب بانکی، باید شماره تماس عرضه کنید. پس اولین کاری که باید به محض ورود به استرالیا انجام بدهید، خرید سیم کارت استبا توجه به سؤال پیاپی علاقه‌مندان به زندگی در استرالیا و همچنین خوانندگان مطالب سایت در خصوص تهیه سیم‌ کارت استرالیا، فرصت را غنیمت دانستیم تا در این مقاله به تحقیق این موضوع بپردازیم.

دراسترالیا به دو طریق می‌توانید خدمات موبایل دریافت کنید. Prepaid و Postpaid

روش اول : خرید  Prepaid

سیم کارت Prepaid سیم‌ کارت اعتباری هستند که خود شما شماره آن را انتخاب می‌کنید. سیم کارت Prepaid مشابه سیم‌ کارت اعتباری ایرانسل در ایران است. شما اول باید پول را بپردازید سپس از سرویس استفاده ‌کنید. به‌محض تمام شدن اعتباردوباره باید با پرداخت مبلغی کارت را شارژ کنید.

روش دوم : خرید  Postpaid

سیم کارت های postpaid مانند سیستم خط‌های دائمی هستند. در این سیستم، اپتدا از سیم‌ کارت استفاده می‌شود و آخر ماه قبض کارکرد برای مشتری ارسال می‌شود. وقتی روی سیستم postpaid هستید، باید قراردادی را امضاء کنید که اصطلاحاً پلن  (plan) گفته میشود.

طرح ها به‌صورت ۲۴ ماهه و ۳۶ ماهه هستند. دراین وضعیت نه تنها می‌توانید از خدمات موبایل و اینترنت استفاده کنید به علاوه می‌توانید وسایلی از قبیل گوشی، لب تاپ، هدفون یا تبلت هم آماده کنید.

هنگامی که وارد استرالیا شدید بهتر است که اپتدا از سیستم prepaid استفاده کنند چون کم هزینه تر و مقرون‌به‌صرفه خواهدبود. وقتی به استحکام مالی رسیدید و آسوده خاطرشدید که می‌توانید از عهده اقساط ماهانه postpaid بربیایید می‌توانید از سیستم postpaid استفاده کنید.

 

کلام آخر در باب سیتیزن شیپ استرالیا

بحث وقضایای شهروندی استرالیا نیز به پایان رسید. در خور ذکر است که در شرایط کنونی درخواست شهروندی استرالیا کمی سختراز پیش شده است. هدف از این طور تغییراتی، همسو شدن بیشتر مهاجران با جامعه استرالیا و عهده دار شدن بیشتر آنها به ارزش‌های استرالیایی است. گفتنی است که همه این تغییرات در امتداد منافع ملی کشور استرالیا تشکیل شده است و در پایان به آسودگی شهروندان انجامیده می‌شود.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید  بی گدار به آب نزنید و تلاش کنید هوشمندانه در این راه قدم بردارید. برای مهاجرت ضرورتی به داشتن وکیل رسمی ندارید. به گفته ای می‌توانید بدون وکیل هم عمل کنید اما با توجه به قوانین دشواری های مهاجرتی پیشنهاد ما این است که از یک وکیل مهاجرتی همراهی بگیرید.

شرکت مهاجرتی ویزاپیک، با سال‌ها تجربه و شناختی که در حوزه شرایط و قوانین اخذ تابعیت استرالیا و شهروندی این کشور دارد، می‌تواند شما را در رسیدن به تابعیت استرالیا، کمک کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر