کد خبر: 130015
A

میرتاج‌الدینی: قرار شد دولت مبلغی را به حساب نانوایان پرداخت کند و مردم قیمت فعلی نان را بپردازند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۷۱ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم و یارانه آرد در بودجه امسال در نظر گرفته شده است.

میرتاج‌الدینی: قرار شد دولت مبلغی را به حساب نانوایان پرداخت کند و مردم قیمت فعلی نان را بپردازند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  درباره جزئیات تخصیص یارانه نان در بودجه 1401 اظهارکرد: یارانه نان و گندم در بودجه جاری لحاظ و مقدار آن افزایش پیدا کرده است؛ البته یارانه نان و گندم همیشه بوده و افزایش هم پیدا کرده است.

وی افزود: در بودجه امسال، مبلغ 71 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم و یارانه آرد در نظر گرفتیم. از طرفی مجلس هم خرید تضمینی گندم را از 7500 تومان به 9500 تومان رساند و دولت نیز طبق مصوبه خودش ،آن را به 10500 تومان افزایش داد؛ یعنی 1000 تومان تشویق برای کسانی که گندم را به دولت بفروشند در نظر گرفت.

میرتاج الدینی گفت: دولت هنوز جزئیات تخصیص یارانه نان و گندم را مشخص نکرده است. اما به طور کلی دولت می‌تواند مابه التفاوت قیمت نان فعلی با قیمت جدید را به حساب نانوایان پرداخت کند و مردم فقط قیمت فعلی نان را بپردازند. با این اوصاف قیمت نان در سال جاری افزایش پیدا نمی‌کند./ snn

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر