کد خبر: 130060
A

کارشناس خودرو: بلاتکلیفی واردات خودرو، قیمت را گران کرد/ بازار خودرو به مذاکرات سیاسی گره خورده است

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: به نظر من محرک اصلی گرانی قیمت در بازار خودرو، بلاتکلیف شدن واردات خودروست که برخی با آن مخالفت کرده‌اند و همین مساله باعث شد دلالان برای گرانی وارد شوند.

کارشناس خودرو: بلاتکلیفی واردات خودرو، قیمت را گران کرد/ بازار خودرو به مذاکرات سیاسی گره خورده است

به گزارش دیده بان ایران؛ سپهر زنگنه در خصوص پیش‌بینی بازار خودرو گفت: بازار خودرو خیلی وضعیت مشخصی ندارد چرا که این بازار به مذاکرات سیاسی گره خورده و مذاکرات هم از جنگ اوکراین تاثیر گرفته است. اگر مذاکرات به نتیجه برسد، مخالفان واردات خودرو قدری کنار می کشند و تکلیف روشن می‌شود.

وی تاکید کرد: به نظرم خودروسازان بعد از چند ماه قیمت کارخانه‌ای خودرو را بالا می‌برند چون روال معمول هر سال‌شان بوده است. بازار هم تا زمانی که چشم‌انداز آن تورمی است، از دلالان خالی نمی‌شود چون خودرو برای افرادی که به چشم سرمایه‌گذاری به آن نگاه می‌کنند، زیان کمتری داشته است.

زنگنه گفت: معمولا به شکل سنتی خودروسازان بعد از نوروز قیمت‌ها را بالا می‌برند. در کنار آن تورم و افزایش حقوق را هم باید در نظر داشت که در این مساله تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: برخی اخیرا مدعی شده‌اند که خودروسازان عرضه را کم کرده‌اند که در کنار مشتری بیشتر امسال، قیمت را بالا برده است. اما به نظر من محرک اصلی مساله واردات خودروست که برخی با آن مخالفت کرده‌اند و همین مساله باعث شد دلالان برای گرانی وارد شوند.

منبع: ایسکا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر