کد خبر: 130443
A

نماینده مجلس: واردات خودرو منع قانونی ندارد / واردات خودرو بستگی به تصمیم دولت دارد/ دولت می تواند بگوید می خواهم خودرو وارد کنم و این موضوع هیچ نیازی به قانونگذاری هم ندارد

نماینده مردم زنجان می گوید: در تلاطم‌های ارزی سال ۹۷، دولت در جلسه سران قوا پیشنهاد داد فعلاً واردات خودرو محدود و یا متوقف شود، اما دولت همین امروز می‌تواند در جلسه سران قوا مطرح کند که می‌خواهد واردات خودرو را از سر بگیرد و هیچ نیازی به قانونگذاری در این زمینه نیست.

نماینده مجلس: واردات خودرو منع قانونی ندارد / واردات خودرو بستگی به تصمیم دولت دارد/ دولت می تواند بگوید می خواهم خودرو وارد کنم و این موضوع هیچ نیازی به قانونگذاری هم ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی طاهری درباره موضوع واردات خودرو اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی قانونی برای منع واردات خودرو تصویب نکرده است و بر این اساس نیازی نیست که مجلس قانونی برای آزادسازی واردات خودرو به تصویب برساند.

وی بیان کرد: دولت در حال حاضر می‌تواند خودرو وارد کند و این اختیار را دارد که خودرو وارد نکند و بستگی به شرایطی دارد که دولت باید مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال ممکن است دولت بگوید در حال حاضر مشکل ارزی دارد و اولویتش تأمین دارو است و واردات خودرو را در اولویت قرار نمی‌دهد. یعنی ممکن است نظر دولت این باشد که با این ارز کم نمی‌تواند خودرو وارد کند و ترجیح می‌دهد این ارز را صرف تأمین دارو کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر ممکن است وضعیت ارزی کشور به گونه‌ای شود که دولت با هدف از بین بردن انحصار در خودروسازی، واردات خودرو را آزاد کند و کیفیت خودروی داخلی را با این کار افزایش دهد؛ بنابراین واردات خودرو منع قانونی ندارد.

وی متذکر شد: در تلاطم‌های ارزی سال ۹۷، دولت در جلسه سران قوا پیشنهاد داد فعلاً واردات خودرو محدود و یا متوقف شود، اما دولت همین امروز می‌تواند در جلسه سران قوا مطرح کند که می‌خواهد واردات خودرو را از سر بگیرد و هیچ نیازی به قانونگذاری در این زمینه نیست.

طاهری تصریح کرد: واردات خودرو بستگی به تصمیم دولت دارد. البته نباید این گونه تلقی کرد که دولت مخالف واردات خودرو است بلکه باید این موضوع را در نظر گرفت که واردات خودرو از نظر درآمدی به نفع دولت است و دولت‌ها به شدت تمایل دارند این کار را انجام دهند، اما گاهی اوقات دولت مشکل ارزی دارد و نمی‌تواند خودرو وارد کند و ما باید این موضوع را درک کنیم که دولت اولویت‌های دیگری، چون تأمین دارو هم دارد و نباید در شرایط جنگ اقتصادی تکلیفی را بر دوش دولت بگذاریم و بگوییم به ما ارتباطی ندارد که دارو را از کجا تهیه می‌کنید و حتماً باید خودرو وارد شود!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در شرایطی که دولت امکان واردات خودرو را داشته باشد، ما مخالف این موضوع نیستیم، اما حتماً باید دولت شرایط لازم را برای این موضوع داشته باشد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر