کد خبر: 131325
A

نماینده مجلس: از برکات مصوبه واردات خودرو این است که خودروی داخلی با کیفیت تولید می شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی واردات خودرو در ابتدای امر بار روانی گرانی خودرو را از بین می‌برد و قطعاً در گام نخست شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

نماینده مجلس: از برکات مصوبه واردات خودرو این است که خودروی داخلی با کیفیت تولید می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا  با اشاره به تعیین تکلیف ماده چهار طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع اظهار کرد: در این ماده چهار شاخص مطرح است. «صادرات به ازای خودرو»، «قطعات خودرویی»، «خدمات فنی صنایع نیرو محرکه» و «ارزی که منشأ آن مشخص باشد»، که مجمع تشخیص مصلحت کلیات طرح را پذیرفت و آن را برای بررسی جزئیات به کمیته زیربنایی ارجاع داد تا روی برخی نکات اصلاحاتی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو خواهد توانست خودروسازی‌ها را به سمت کیفیت در تولید، رقابت‌پذیری و قیمت ارزان هدایت کند، افزود: این موضوع خودروسازان را به سمت صادرات و کسب بازار جهانی هدایت می‌کند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: واردات خودرو همچنین انحصار را از بین می‌برد و خودروساز را مجبور می‌کند خودروی با کیفیت تولید کند و این از برکات مصوبه مجلس است.

حسینی کیا با تصریح اینکه اکنون عرضه و تقاضای خودرو در کشور برابر نیست، خاطرنشان کرد: نیاز کشور تقریباً بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ خودرو در سال است در حالی که سال گذشته ۹۰۰ خودرو تولید شده است. یعنی حدود ۸۰۰ خودرو کم عرضه کردیم  و این خود یکی از دلایل گرانی است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع انحصار از صنایع قطعه سازی گفت: با تصویب این طرح قطعه ساز هم محصولات خودش را صادر می‌کند و در ازای ان خودرو به کشور می‌آورد و این سود دوجانبه برای قطعه سازان است.

به اعتقاد وی؛ آزادسازی واردات خودرو در ابتدای امر بار روانی گرانی خودرو را از بین می‌برد و قطعاً در گام نخست شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود. اساس این طرح با نگاه رفع انحصار از خودروسازی است و تصویب آن دست دولت برای واردات خودرو باز خواهد گذاشت.

منبع: ایسکا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر