کد خبر: 131629
A
دیده بان ایران افزایش اختلافات در دولت سیزدهم را بررسی کرد؛

نبرد میان قالیباف و رییسی از دفتر رییس جمهور تا کابینه!/ آیا وزیر اقتصاد نفوذی و عامل تخریب دولت نزد مجلس است ؟

اخباری از برخی اختلاف‌نظرهای نه چندان ساده بین رئیس‌جمهوری و وزیر اقتصاد مطرح شده بود. سخنگویان دولت همواره این اختلافات را تکذیب کرده‌اند، اما ماجرای چالش‌های مستمر بین احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، موضوع آشکاری است که دیگر قابل کتمان نیست. از جمله اینکه این چالش‌ها بر سر بستن بودجه سال ۱۴۰۱ آن‌چنان اوج گرفت که منتهی به نامه توأم با گلایه خاندوزی به رئیس‌جمهوری شد.

 نبرد میان قالیباف و رییسی  از دفتر رییس جمهور تا کابینه!/  آیا وزیر اقتصاد نفوذی و عامل  تخریب  دولت نزد مجلس است ؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره وجود برخی اختلافات در دولت بالا گرفته است. عمده این گمانه‌ها بر رویدادهایی مانند حذف محسن رضایی و صولت مرتضوی از کمیسیون اقتصادی دولت به عنوان نشانه اختلاف، تأکید دارند.

پیش از آن هم اخباری از برخی اختلاف‌نظرهای نه چندان ساده بین رئیس‌جمهوری و وزیر اقتصاد مطرح شده بود. سخنگویان دولت همواره این اختلافات را تکذیب کرده‌اند، اما ماجرای چالش‌های مستمر بین احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، موضوع آشکاری است که دیگر قابل کتمان نیست. از جمله اینکه این چالش‌ها بر سر بستن بودجه سال ۱۴۰۱ آن‌چنان اوج گرفت که منتهی به نامه توأم با گلایه خاندوزی به رئیس‌جمهوری شد.

حتی در این ماجرا هم باز یک طرف اختلاف یعنی خاندوزی، وزیر اقتصاد متعلق به طیف سیاسی پیرامون قالیباف است.

طرف دیگر یعنی مسعود میرکاظمی طراح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نزدیک به غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور  و از حامیان دیرین رئیسی است که به واسطه سابقه همان روابط، نفوذ زیادی بیشتر از یک عضو معمولی در دولت سیزدهم دارد.

اما انتقادات رییس مجلس در جلسه اخیر  شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا نشان داد که ریشه اختلافات رئیس مجلس و دولت قطعا خاندوزی وزیر اقتصاد است که بارها از مخبر و میرکاظمی  انتقاد کرده است و آنها را ریشه نابسامانی های اقتصادی می داند ، در واقع اظهارات اخیر قالیباف  نشان می دهد که سرچشمه تخریب دولت از باب همایون می گذرد.

بر اساس گزارش دیده بان ایران،  در جلسه فوق العاده شب گذشته شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، قالیباف با انتقادات صریح از میرکاظمی، مخبر، صالح آبادی و برخی مسئولین اقتصادی دولت از تصمیمات غیرکارشناسی آنها انتقادات صریح و تندی کرده و گفته است این لطمه‌ای که به ذهنیت مردم زده شده است، نتیجه اقدامات شما است.

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر