کد خبر: 133890
A

حضور دو نفتکش ایرانی در سواحل سوریه؛ گزارش الوطن از دستاورد سفر بشار اسد به ایران

روزنامه الوطن منابع آگاه از راه‌اندازی اولین خط اعتباری جدید میان تهران و دمشق در پی اعزام دو نفت‌کش ایرانی به سوریه خبر داد و این اتفاق را «دستاورد سفر بشار اسد» به کشورمان تعبیر کرد.

حضور دو نفتکش ایرانی در سواحل سوریه؛ گزارش الوطن از دستاورد سفر بشار اسد به ایران

به گزارش دیده بان ایران؛ منابع آگاه در تهران به الوطن خبر دادند که دو نفت‌کشی که روز گذشته به سواحل سوریه رسیدند، اولین نشانه‌های راه‌اندازی خط اعتباری جدید میان ایران و سوریه به شمار می‌روند.

به گفته این منابع آگاه، اعزام نفت‌کش‌های ایرانی به سواحل سوریه، به طور طبیعی و بر اساس جدول زمانی مشخص شده و بدون تاخیر از زمان راه‌اندازی خط اعتباری جدید میان ایران و سوریه ادامه خواهد داشت.

به گفته منابع آگاه، تاخیری که در ماه‌های گذشته رخ داد، نتیجه اصلاحاتی بود که در سازوکار خط اعتباری بین دو کشور پس از تشکیل دولت جدید در ایران رخ داد.

این منابع فاش کردند که تسریع در فعال‌سازی توافق‌ها یکی از موضوعات مورد بحث بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در سفر اخیرش به تهران بود، زیرا این سفر به حل شدن گره‌های فنی قرارداد و تسریع در ارسال کمک‌های نفتی و دو نفتکشی که دیروز وارد سواحل سوریه شدند، کمک کرد.

به گفته این منابع آگاه، رسیدن این دو نفتکش به سواحل سوریه اولین ثمره سفر بشار اسد به ایران به شمار می‌رود و روابط دو کشور شاهد همکاری‌های اقتصادی بیشتر ی خواهد بود.

مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه هفته گذشته با حضور در تحریریه روزنامه الوطن، با اشاره به سفر اخیر اسد به تهران، اهمیت آن را از نظر زمانی و با توجه به تغییرات و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی برشمرد و گفت: تقویت و توسعه همکاری‌های راهبردی دو کشور ایران و سوریه به ویژه در سطح اقتصادی، به گونه‌ای که افق جدیدی را در این روابط در همه سطوح گشود از جمله نتایج این سفر هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر