کد خبر: 135043
A

قیمت روز مرغ و گوشت قرمز ۱۱ تیر

دولت با هدف تنظیم بازار برای مرغ و گوشت قرمز قیمت مصوب و عرضه تنظیم بازاری را در دستور کار قرار داده است. اما همچنان قیمت در بازار این کالاها نوسان زیادی دارد.

قیمت روز مرغ و گوشت قرمز ۱۱ تیر

به گزارش دیده بان ایران: هفته گذشته، محسن سلامی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، از عرضه گوشت شقه گوسفندی گرم با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، هر کیلوگرم ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کنندگان خبر داد و این اقدام را به منظور حمایت از مصرف کنندگان عنوان کرد. 

بر اساس اعلام این شرکت؛ با توجه به اقدامات صورت گرفته، گوشت گوسفندی شقه‌ای ۱۱۰ هزارتومان و گوشت گوساله شقه‌ای ۹۵ هزارتومان تحویل میادین می‌شود تا با نرخ‌های مصوب عنوان شده، به دست مردم بر‌سد.

اعلام خبر عرضه شقه گوسفندی با نرخ مصوب ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان به این دلیل بود که، دو هفته قبل از آن قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار به بیش از ۲۲۴ هزار تومان رسیده بود. 

در حال حاضر در سطح شهر، هر کیلوگرم شقه گوسفندی با قیمت  ۱۴۹ هزار تومان، هر کیلوگرم سردست گوسفندی با قیمت ۱۴۴ هزار تومان، هر کیلوگرم ران گوسفندی با قیمت ۱۷۹ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت ماهیچه با قیمت ۱۸۹ تا ۱۹۵ هزار تومان، هر کیلوگرم راسته بدون استخوان ۲۹۹ هزار تومان و راسته با استخوان ۱۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در فروشگاه های زنجیره ای، به طور معمول خبری از گوشت شقه گوسفندی نیست اما، برخی فروشگاه در حراج خود هر کیلوگرم شقه گوسفندی را ۱۰۹ هزار تومان عرضه می کنند.

همچنین در گوشت گوساله، هر کیلوگرم ران گوساله در سطح شهر ۲۰۹ هزار تومان، هر کیلوگرم سردست گوساله ۱۱۹ هزار تومان، هر کیلوگرم فیله گوساله ۳۹۵ هزار تومان، هر کیلوگرم راسته گوساله ۲۹۵ هزار تومان و هر کیلوگرم ماهیچه گوساله ۲۰۹ هزار تومان عرضه می شود.

در گوشت مرغ نیز، هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه از هر کیلوگرم ۵۷ هزار تومان تا ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین، سطح شهر و فروشگاه ها عرضه می شود. 

گفتنی است، با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو مرغ تازه برای مصرف کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که به سبب مازاد تولید، هم اکنون مرغ کمتر از این نرخ در بازار عرضه می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر