کد خبر: 136443
A

علیرضابیگی: دولت اگر از میزان اسکناس در گردش آگاه باشد، راحت‌تر می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند

علیرضابیگی نماینده مردم تبریز گفت: یکی از کارکردهای سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، روشن‌سازی میزان حجم اسکناس در گردش از سوی افرادی ا‌ست که در بازارهای مالی مصرف کننده سرمایه هستند. به‌طورحتم شفافیت میزان حجم اسکناس در گردش می‌تواند به عنوان یک امکان اطلاعاتی در اختیار دولت قرار بگیرد.

علیرضابیگی: دولت اگر از میزان اسکناس در گردش آگاه باشد، راحت‌تر می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند

به گزارش دیده بان ایران، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درتشریح توسعه شفافیت نظام مالیاتی به خبرآنلاین  گفت: یکی از کارکردهای سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، روشن‌سازی میزان حجم اسکناس در گردش از سوی افرادی ا‌ست که در بازارهای مالی مصرف کننده سرمایه هستند. به‌طورحتم شفافیت میزان حجم اسکناس در گردش می‌تواند به عنوان یک امکان اطلاعاتی در اختیار دولت قرار بگیرد.

وی افزود: هرآنقدر که دولت از میزان اسکناس در گردش آگاه باشد، پیش‌بینی آینده آسان‌تر رقم خواهد خورد. با‌ شکل‌گیری‌ پیش‌بینی درست آینده و امکان اطلاعاتی میزان اسکناس در‌ گردش، افراد مشمول مالیات شناسایی و در نتیجه فرار مالیاتی کاهش خواهد یافت.

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ علیرضا بیگی تصریح کرد: به وسیله شفافیت سامانه مودیان از فرار‌ ثروت تا‌ حد‌ چشمگیری جلوگیری خواهد شد و سطح مالی افراد به منظور پرداخت میزان مالیات مشخص، مبرهن و طبقه‌بندی می‌شود.

نماینده مردم تبریز همچنین خاطرنشان کرد: درگاه‌های الکترونیک نیز در این مسیر کمک‌کننده خوبی هستند و به‌ عنوان یک مؤلفه اصلاحی به تغییر رویه نظام مالیاتی و شفافیت آن کمک خواهند کرد. براین اساس می‌توان عنوان کرد که خرید کالا و خدمات به وسیله کارت و پایانه‌های‌ فروشگاهی، گامی در مسیر اصلاح نظام مالیاتی و شفافیت آن است چراکه کلیه تراکنش‌ها بررسی خواهد شد. عضو کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی متذکر‌شد: با اجرای این قانون مالیات بر ارزش افزوده از مصرف‌کننده نهایی دریافت می‌گردد. پیش از این مالیات از تولیدکننده دریافت می‌شد و به واسطه ارزش افزوده نیز از خریدار مالیات دریافت می‌شد. بنابراین طرح شفافیت مالیات، یکی‌ از‌ اصول مهم برای مشکلات جاری در روند مالیات ستانی‌ است. وی در‌ پایان این گفت‌وگو اظهارکرد: از‌ طریق سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی می‌توان عدالت را در شیوه دریافت مالیات حاکم کرد و تا حد ممکن از بی عدالتی‌های‌ مالیاتی کاست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر