کد خبر: 141543
A
دیده‌بان ایران موضوع رأی اعتماد به سومین وزیر پیشنهادی برای وزارت رفاه را بررسی کرد؛

صولت به رفاه می‌رسد؟/ نماینده بندرعباس: مرتضوی بهترین گزینه است/ نماینده رفسنجان: اشکال از مجلس است که وزارت رفاه نه وزیر دارد و نه سرپرست، رییسی دشمن این نظام نیست

تعدادی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران نسبت به گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چراغ سبز نشان داده و اظهار کردند که اگر برنامه‌های آقای مرتضوی خوب باشد قطعا رای اعتماد را خواهد گرفت.

صولت به رفاه می‌رسد؟/ نماینده بندرعباس: مرتضوی بهترین گزینه است/ نماینده رفسنجان: اشکال از مجلس است که وزارت رفاه نه وزیر دارد و نه سرپرست،  رییسی دشمن این نظام نیست

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پس از استعفا و کناره‌گیری حجت‌الله عبدالملکی از وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی در اواخر خرداد ۱۴۰۱، محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان سرپرست این وزارتخانه مشغول به کار شد. جلسه بررسی صلاحیت محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در نهایت زاهدی‌وفا نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد که در نهایت دولت، صولت مرتضوی را برای این وزارتخانه پیشنهاد کرده است و بر اساس شنیده‌ها، روز چهارشنبه جلسه رای اعتماد به مرتضوی برگزار می‌شود.

14

دولت هرچه دیوار می‌سازد، مجلس خراب می‌کند

در همین رابطه حسین جلالی نماینده رفسنجان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران با تاکید بر اینکه دولت هیچ تقصیری ندارد افزود: دولت گزینه پیشنهادی را معرفی میکند ولی مجلس رای نمیدهد.

وی گفت: دولت هرچه دیوار می‌سازد مجلس آنرا خراب می‌کند با این حساب انگیزه‌ای باقی‌ نمی‌ماند تا کار را ادامه دهد.

عبدالمالکی را با رفتارهای بچه‌گانه حذف کردند

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه نمایندگان مجلس حساسیت‌های بی‌موردی در خصوص برخی مسائل دارد. دولت پس از بررسی‌های چندماهه گزینه پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد و مجلس باید اعتماد میکرد، رییس جمهور فکر نمیکرد زاهدی وفا رای نیاورد.

جلالی تاکید کرد: رییسی دشمن این نظام نیست و در تلاش برای خدمت به مردم این کشور است پس ما نیز به عنوان نمایندگان مجلس باید اعتماد می‌کردیم.

وی اظهار کرد: مجلس، مقصر اصلی در خصوص بلاتکلیفی وزارت کار است که در حال حاضر نه وزیری دارد و نه سرپرستی.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عبدالمالکی چه ایرادی داشت که با رفتار بچه‌گانه او را عزل کردند؟ کلمه عزل را به کار میبرم چون ایشان مجبور به استعفا شد وگرنه قرار بود استیضاح شود.

مرتضی بهترین گزینه برای وزارت رفاه است

منصور آرامی؛ نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیدبان ایران با بیان اینکه آقای مرتضوی فردی است کارکرده که سابقه کاری خوبی نیز دارد افزود: وزارت رفاه، یک وزارتخانه چندوجهی است و با توجه به اینکه سابقه خوبی دارد قطعا فرد مناسبی برای این وزارتخانه است بین گزینه‌هایی که رییس جمهور برای وزارت کار معرفی کرده ایشان مناسب‌ترین هستند.

آرامی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه برای رای‌گیری تعیین شده است افزود: به نظر میرسد نمایندگان مجلس با تعداد بالایی به ایشان رای اعتماد بدهند.

12

اگر برنامه مرتضوی مناسب باشد مجلس از او حمایت می‌کند

سید سلمان ذاکر؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: باید منتظر بمانیم تا ایشان برنامه‌های خود را ارائه دهند چنانچه قابل قبول باشد قطعا رای اعتماد خواهیم داد ولی در حال حاضر که نمی‌دانیم برنامه‌‌های ایشان چه خ اهد بود زود است که بگوییم مجلس رای اعتماد می‌دهد.

نمایندگان با دید باز به مسائل نگاه کنند

عبدالناصر درخشان؛ نماینده ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آقای مرتضوی فردی است که جایگاه‌های خوبی در دولت‌ های مختلف و دولت فعلی داشته و دارد ولی باید منتظر بمانیم تا برنامه‌های ایشان را بشنویم و ببینیم نگاه ایشان نسبت به وزارت رفاه چیست.

وی گفت: ما نمایندگان مجلس نیز با دید وسیع‌تر و بازتر باید به موضوع نگاه کنیم و اگر برنامه خاصی نداشته باشند قطعا رای اعتماد از مجلس نخواهند گرفت بلاتکلیف ماندن وزارتخانه بهتر از این است که مجلس بدون شناخت به وزیر پیشنهادی رای بدهد درحالیکه مطلوبیت کافی را نداشته باشند.

صولت مرتضوی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار است.صولت مرتضوی معاون فعلی اجرایی رئیس‌جمهور احتمالاً به عنوان گزینه دولت برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی خواهد شد.

وی شهرداری مشهد و معاونت سیاسی وزارت کشور در دوره وزارت مصطفی محمدنجار را هم در کارنامه خود دارد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر