کد خبر: 141782
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران صورت گرفت؛

سرنوشت قیمت طلا و سکه در هفته جاری چه میشود؟/ نائب‌رییس اتحادیه طلا: مردم نه طلا میخرند نه میفروشند/قیمت سکه نسبت به سال گذشته ۳ میلیون گران‌تر شده است

محمد کشتی‌آرای؛ نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر به سایت دیده بان ایران گفت: هیچ عکس‌العملی در بازار طلا وجود ندارد، مردم نه میخرند و نه میفروشند به همین دلیل بازار ثبات دارد و روال بسیار عادی است.

سرنوشت قیمت طلا و سکه در هفته جاری چه میشود؟/ نائب‌رییس اتحادیه طلا: مردم نه طلا میخرند نه میفروشند/قیمت سکه نسبت به سال گذشته ۳ میلیون گران‌تر شده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران بازار سکه و طلا طی روزهای اخیر نوسان نسبی را شاهد بوده است روز پنجشنبه قیمت طلا و سکه متاثر از کاهش قیمت دلار روند نزولی داشت و امروز نیز با تغییر بسیار کم هفته خود را آغاز کرد.

محمد کشتی‌آرای؛ نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران به  بررسی قیمت سکه و طلا و آینده این بازار پرداخن و گفت: طی دو هفته گذشته نوسانات کمی را در بازار طلا، سکه و ارز شاهد بودیم و امروز نیز نسبت به چند روز اخیر تغییرات چندانی در معاملات را نداشتیم. 

وی ادامه داد: امروز آغاز سومین هفته کم‌نوسان طلا، سکه و ارز است به همین دلیل دادوستدها روال عادی خود را دارد. عرضه و تقاضا متناسب است بنابراین حباب سکه نیز تغییراتی نداشت. 

افزایش ۱۵ دلاری نرخ انس جهانی

کشتی‌آرای آخرین نرخ‌های امروز را اعلام کرد و گفت: امروز تغییرات جزئی نسبت به پنجشنبه داشتیم  و فقط ۱۵ دلار قیمت انس جهانی افزایش پیدا کرده که سبب شده هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۵ هزار تومان افزایش داشته باشد و تغییرات قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز حدود ۱۰۰ هزارتومان بود و سکه‌های گرمی، ربع و نیم هیچ تغییر قیمتی نسبت به پنجشنبه ندارد.

سکه ۱۰۰هزار تومان افزایش قیمت داشت

وی با اشاره به اینکه نرخ ارز بدون تغییر بوده است افزود: آخرین قیمت سکه طرح قدیم  روز پنجشنبه ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان که امروز  ۱۴میلیون تومان شده و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید پنجشنبه ۱۴میلیون و ۸۵۰هزار تومان بود که امروز با افزایش ۱۰۰ هزار تومان به ۱۴میلیون و ۹۵۰هزار تومان رسید. 

1072088_937

 

کشتی‌آرای عنوان کرد: هیچ عکس‌العملی در بازار وجود ندارد، مردم نه میخرند و نه میفروشند به همین دلیل بازار ثبات دارد و روال بسیار عادی است.

وی اظهار کرد: به نظر میرسد اتفاق خاصی در هفته پیش رو رخ نمیدهد که این بازار را دچار تلاطم کند زیرا بیشترین تاثیر قیمت ارز در بازار داخلی در رابطه با روند مذاکرات داشتیم که در حال حاضر آن نیز متوقف شده است بنابراین تغییراتی در این خصوص نداریم و با توجه به شرایط بین‌المللی به نظر میرسد قیمت انس جهانی نیز تغییرات جزیی داشته باشد پس پیش‌بینی بنده این است  هفته آرام و بدون نوسانی را پیش رو داریم. 

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه به دیده بان ایران گفت: سال گذشته در چنین روزی انس جهانی ۱۴۰دلار  بیشتر بوده یعنی حدود ۱۷۹۲دلار بود در حالیکه امروز  ۱۶۵۷ است، قیمت سکه ۱۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که امروز ۱۴میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بنابراین ۳میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نسبت به پارسال افزایش قیمت سکه را داریم که نوسانات قیمت ارز سبب این تفاوت قیمت شده است.

گزارش: صفورا طالب‌زاده_سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر