کد خبر: 142041
A

عضو اتحادیه بارفروشان: قاچاق میوه اسرائیلی به ایران واقعیت ندارد

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان قاچاق میوه‌های اسرائیلی از طریق امارات به ایران را تکذیب کرد. به گفته او، در سطح میدان عرضه هر گونه میوه قاچاق ممنوع است و در صورت رویت بازرسان اتحادیه و تعزیرات داخل میدان برخورد می‌کنند. هر چند ممکن است در خرده فروشی‌ها عرضه قاچاق صورت گیرد.

عضو اتحادیه بارفروشان: قاچاق میوه اسرائیلی به ایران واقعیت ندارد

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان قاچاق میوه‌های اسرائیلی از طریق امارات به ایران را تکذیب کرد.

آقای اصغر یاوری عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: عرضه میوه های قاچاق اسرائیلی به ایران را تکذیب می کنم.

به گفته او، در سطح میدان عرضه هر گونه میوه قاچاق ممنوع است و در صورت رویت بازرسان اتحادیه و تعزیرات داخل میدان برخورد می‌کنند. هر چند ممکن است در خرده فروشی ها عرضه قاچاق صورت گیرد.

در این رابطه آقای مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: در سنوات گذشته حدود ۱۵ سال پیش در مقطعی که پرتقال دچار سرمازدگی‌شده بود و اجبار به واردات پرتقال پیش آمد، این‌محصول از اطراف مدیترانه وارد شد که پس از ورود برچسب اسرائیلی روی میوه ها بود.

به گفته او، گرچه در آن‌مقطع واردکنندگان پرتقال را از کشورهای ثالث مصر و ترکیه وارد کرده بودند، اما با واردکنندگان برخورد شد و دیگر از آن زمان شاهد ورود میوه های اسرائیلی نبودیم.

شادلو گفت: با توجه به آنکه در هیچ مسئله ای اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم، لذا وارداتی نداریم.

گرچه طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر قاچاق میوه های اسرائیلی از طریق امارات به ایران در فضای مجازی منتشر شد، اما مسئولان اتحادیه بارفروشان و تعدادی از نمایندگان مجلس این موضوع را کاملا تکذیب کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر