کد خبر: 14657
A

رنو خاص ترین خودروی مسابقه ای خود را به نمایشگاه تهران آورد+مشخصات/ فیلم

رنو خاص ترین خودروی مسابقه ای خود را به نمایشگاه تهران آورد

رنو خاص ترین خودروی مسابقه ای خود را به نمایشگاه تهران آورد+مشخصات/ فیلم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ رنو خاص ترین خودروی مسابقه ای خود را به نمایشگاه تهران آورد. در مسابقات اتوموبیلرانی، شهرت رنو شاید به اندازه فراری نباشد ولی به هر حال نامی درمیان بزرگان است. این خودروساز فرانسوی برای سال‌ها پای ثابت مسابقات رانندگی بود. از سال ۲۰۰۵، سری رقابت‌های قهرمانی رنو آغاز شد. این مسابقات که ابتدا World Series by Renault نامیده شد ولی بعدها به Renault Sport Series تغییر نام داد، به ظهور استعدادهای بی‌شماری در اتومبیلرانی حرفه‌ای کمک کرد. برای سال ۲۰۱۵، رنو و زیرمجموعه مسابقه‌ایش، یعنی رنو اسپرت، محصول جدیدی را اختصاصا برای این مسابقات ساخت: R.S.01.

 

با قلب گودزیلا

 

فرانسوی‌ها قلب رنو R.S.01 را از نیسان GT-R قرض گرفته‌اند، یعنی در سینه آن پیشرانه 3.8 لیتری V6 با دو توربوشارژری می‌تپد که به کمک مهندسین نیسمو ارتقا یافته است. قدرت تولیدی این پیشرانه نیز از طریق گیربکس 77 سرعته ترتیبی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ این گیربکس ساخت کمپانی فرانسوی Sadev است که فقط در زمینه ساخت گیربکس‌های مسابقه‌ای فعالیت می‌کند.

به دلیل مسابقه‌ای بودن این خودرو، هیچ عدد و رقم رسمی درباره عملکرد فنی آن منتشر نشده است اما پیش‌بینی می‌شود که قدرت خروجی آن به حدود 500 اسب‌بخار و شتابش نیز حدود 3.5 ثانیه باشد. همچنین حداکثر سرعت آن احتمالا به بیش از 300 کیلومتر برساعت می‌رسد.

 

طراحی R.S. 01 شبیه خودروهای کانسپت است؛ طراحی بسیار زیبا انجام شده و آیرودینامیک منحصر به فرد است. در همین حال، برخی المان‌های کلیدی خودروهای خیابانی رنو نیز در آن لحاظ شده است.

 طراحی R.S. 01 شبیه خودروهای کانسپت است؛ طراحی بسیار زیبا انجام شده و آیرودینامیک منحصر به  فرد است. در همین حال، برخی المان‌های کلیدی خودروهای خیابانی رنو نیز در آن لحاظ شده است.

 

 

چیزی که بیشتر از همه طراحی جلوی خودرو را خاص می‌کند، چراغ‌های روز LED به شکل U هستند که در کنار دریچه‌های خنک‌کننده ترمز‌ها قرار گرفته‌اند.

 چیزی که بیشتر از همه طراحی جلوی خودرو را خاص می‌کند، چراغ‌های روز LED به شکل U هستند که  در کنار دریچه‌های خنک‌کننده ترمز‌ها قرار گرفته‌اند.

 

 

طراحی قسمت عقب بدنه نیز به همین اندازه تأثیرگذار است. یک بال ثابت بزرگ در قسمت بالا قرار گرفته، در حالی که یک دیفیوزر فیبرکربنی بزرگ قسمت پایین سپر را تشکیل می‌دهد و بین این دو، چراغ‌های عقب کوچک LED و یک جفت لوله اگزوز قرار گرفته‌اند.

 طراحی قسمت عقب بدنه نیز به همین اندازه تأثیرگذار است. یک بال ثابت بزرگ در قسمت بالا قرار  گرفته، در حالی که یک دیفیوزر فیبرکربنی بزرگ قسمت پایین سپر را تشکیل می‌دهد و بین این دو، چراغ‌های عقب کوچک LED و یک جفت لوله اگزوز قرار گرفته‌اند.

 

 

خودرو مسابقه‌ای جدید رنو از نمای جانبی حالت بسیار تهاجمی‌تری نیز پیدا می‌کند. در این میان، طراحی  ویژه چرخ‌ها با ۵ پره، چندان بی‌تأثیر نبوده است. شاسی یکپارچه فیبرکربن این خودرو توسط شرکت «دالارا» ساخته شده است و در نتیجه R.S.01 توانسته به وزنی کمتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم برسد.

 خودرو مسابقه‌ای جدید رنو از نمای جانبی حالت بسیار تهاجمی‌تری نیز پیدا می‌کند. در این میان، طراحی ویژه چرخ‌ها با ۵۵ پره، چندان بی‌تأثیر نبوده است. شاسی یکپارچه فیبرکربن این خودرو توسط شرکت «دالارا» ساخته شده است و در نتیجه R.S.01 توانسته به وزنی کمتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم برسد.

 

 

رنو نام RS01 را برای اولین‌بار در سال 1977 به کار برد. در آن سال رنو خودرویی باهمین نام برای مسابقات فرمول 1 ساخت. این خودرو مسابقه‌ای دو ویژگی منحصربه فرد داشت؛ اول اینکه نخستین خودرو فرمول 1 با پیشرانه توربوشارژ بود و دوم اینکه نخستین خودرویی بود که از تایرهای رادیال (ساخت میشلین) بهره می‌برد.

 رنو نام RS01 را برای اولین‌بار در سال 1977 به کار برد. در آن سال رنو خودرویی باهمین نام برای مسابقات فرمول 11 ساخت. این خودرو مسابقه‌ای دو ویژگی منحصربه فرد داشت؛ اول اینکه نخستین خودرو فرمول 1 با پیشرانه توربوشارژ بود و دوم اینکه نخستین خودرویی بود که از تایرهای رادیال (ساخت میشلین) بهره می‌برد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر