کد خبر: 157143
A

سخنگوی کمیسیون کشاورزی: وزرایی که در فصل برداشت طرفدار واردات باشند را استیضاح می‌کنیم

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه واردات برنج در زمان برداشت محصول، باعث استیضاح وزیر مربوطه خواهد شد، گفت: از شهریور ماه فصل برداشت برنج است بنابراین اگر نیاز به واردات داشته باشیم، باید در زمستان اقدام به واردات شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی: وزرایی که در فصل برداشت طرفدار واردات باشند را استیضاح می‌کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ذبیح الله اعظمی ساردویی در رابطه با واردات برنج اظهار کرد: ما وزارت بازرگانی نداریم و با این اوضاع در حوزه کشاورزی مواجه هستنیم و اگر وزارت بازرگانی که من اسم آن را «وزارت واردات» گذاشتم، تشکیل شود، مطمئن باشید، بخش تولیدات کشاورزی ما نابود می شود.

وی با اشاره به واردات، همزمان با برداشت محصولات کشاورزی، گفت: در فصل برداشت محصولات کشاورزی، یک عده رانت خوار و مافیا که اطلاعات ذخایر استراتژیک مملکت را دارند بدون در نظر گرفتن منافع ملی، اقدام به واردات می‌کنند؛ اما امسال اجازه این کار را نخواهیم داد و اگر وزیری در فصل برداشت محصولات کشاورزی، اقدام به واردات کند، مطمئن باشید که کمیسیون کشاورزی با طرح استیضاح وزیر مربوطه به این مساله ورود خواهد کرد.

وی افزود: از شهریور ماه فصل برداشت برنج است و در فصل تیر و مرداد ذخایر استراتژیک را داریم؛ بنابراین اگر نیاز به واردات داشته باشیم، باید در زمستان اقدام به واردات کنند؛ البته این موضوع تا الان با ورود کمیسیون کشاورزی، تا حدودی حل شده است.

آقای اعظمی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی، گفت: تغییر کاربری به دلیل مساله اقتصادی و درآمد زا بودن اتفاق می افتد؛ اما کسانی که درخواست تغییر کاربری زمین را امضا می کنند، در درجه اول به آن شهر و روستا، در مرحله بعدی، به مملکت و در مرحله سوم به امنیت غذایی کشور خیانت کردند. بنابراین تغییر کاربری، خط قرمز کمیسیون است و بعد از واگذاری زمین به وراث که منجر به چند قطعه شدن زمین می شود، موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی، بزرگترین خیانت به امنیت غذایی کشور است.

وی ادامه داد: در زمان وزیر قبلی جهاد کشاورزِی، حدود 46 هزار هکتار شالیزار به کشاورزی قراردادی تبدیل شد که اقدام موثری بود؛ اما امسال هنوز آمار دقیقی از این موضوع نداریم. ولی در تمام دنیا به کشاورز یارانه می دهند و در زمان حوادث غیر مترقبه و کاهش محصول، از او حمایت می کنند تا با دلگرمی در سال آینده به کارش ادامه دهد؛ اما این کار در ایران انجام نمی‌شود و بلافاصله بعد از کاهش محصول کشاورز، دلارهایمان را برداشته و اقدام به واردات می کنیم.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر