کد خبر: 161088
A

جدیدترین نسل پرادو رونمایی شد+تصاویر

طبق تصاویر و رندرهایی که قبل از رونمایی رسمی منتشر شده بود، انتظار تغییرات فراوانی را در نسل جدید پرادو داشتیم. طراحی داخلی و خارجی و همچنین مشخصات فنی خودرو به طور کامل تغییر یافته و دیگر با آن سبک همیشگی پرادو روبه‌رو نیستیم.

جدیدترین نسل پرادو رونمایی شد+تصاویر

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ با وجود غیبت سه ساله این مدل در آمریکا، یک SUV آفرودی جدید از راه رسید.تویوتا لندکروز 2024 با چند نشانه از سبک قدیمی، اندازه قابل مانور بیشتر و مهمتر از همه، قیمت پایین‌تر، به آمریکا باز خواهد گشت.مدل جدید با کد J250، بر روی پلتفرم TNGA-F، مشابه لکسوس GX و لندکروزر سری 300 سوار می‌شود.

پرادو

مانند مدل کلاسیک، این نسل دارای دماغه‌ای صاف با چراغ‌های جلوی مستطیلی است.قسمت جلویی نیز دارای گلگیرهای چند ضلعی شکل است.سبک طراحی قسمت جلویی، ممکن است به مذاق طرفداران پرادو آنچنان خوش نیاید، اما باز زیبایی همیشگی خود را دارد.

نکته جالبی که درباره نسل جدید پرادو مطرح است، تفاوت اساسی طراحی نمای جلویی در تریم پایه و متوسط است.

2

اشتباه نکنید! این خودرو نسل جدید FJ کروزر یا محصولی دیگر از تویوتا نیست، بلکه مدل پایه پرادو است.نمای جلویی تریم پایه از چراغ‌های گرد و کلاسیک بهره می‌برد که تا حدودی یادآور لندروور دیفندر و فورد برانکو است.این سبک طراحی احتمالا با سلیقه کسانی که به آفرود و خودروهای کلاسیک علاقه‌مند هستند، تطابق داشته باشد.

مانند GX، لندکروز 2024 دارای خط شیشه جانبی بالاتر است ارتقا یافته است.هر دو دارای شیشه جلوی تقریباً مسطح و شیشه های جانبی عمودی هستند، اما جزئیات لندکروزر باعث می‌شود که هدفمندتر و کم زرق و برق‌تر از لکسوس به نظر برسد.

چراغ‌های عقب به شکل عمودی طراحی شده و به شدت یادآور لندکروزر FJ۶۲ هستند.نمای عقب دارای یک فضا و شیشه‌ای بزرگ است.لاستیک زاپاس این بار به خوبی در زیر سپر عقب قرار گرفته است.

عجیب است که لندکروزر به صورت استاندارد با لاستیک‌های تمام فصل عرضه می‌شود و مهم نیست که چه سطحی از تریم را انتخاب می‌کنید؛بنابراین آفرود دوستان باید در اسرع وقت لاستیک‌های قوی‌تری روی خودروهای خود نصب کنند.

3

طراحی کابین پرادوی جدید بیشتر مبتنی بر کاربردی بودن ساخته شده و از لوکس بودن فاصله گرفته است.فضای داخلی تا حدی زیادی یادآور مدل‌های سکویا و تاندرا از تویوتا است.

پلاستیک های نرم روی داشبورد بالایی و پانل درها ظاهر می شوند.لندکروزر پایه دارای گرمکن و سردکن برای صندلی‌های پارچه‌ای است.وقتی به سراغ تریم متوسط پرادو بروید، روکش‌ چرم مصنوعی Softex را همراه با صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده دریافت خواهید کرد، در حالی که نسخه پرچم‌دار First Edition از چرم طبیعی بهره می‌برد.

3

مدل پایه دارای یک صفحه نمایش لمسی کوچک 8.0 اینچی که جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا را اجرا می‌کند، می‌باشد.وقتی یکی از دو تریم بالایی را انتخاب کنید، یک صفحه نمایش 12.3 اینچی با همان نرم افزار اجرا می‌شود.همه سطوح پرادو دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، جلوگیری از خروج از خط و نظارت بر نقاط کور است.فراوانی ویژگی‌های ایمنی فعال استاندارد و کمکی راننده یک امتیاز خوب است.

4

اما به قسمت اصلی و غمگین ماجرا می‌رسیم.در حالی که لکسوس GX و سری 300 لندکروزر، دارای موتورهای 3.4 لیتری V6 با توربوشارژ دوقلو هستند، پرادو سری 250 در بازار ایالات متحده از یک پیشرانه I-Force Max پیشرفته 2.4 لیتری توربوشارژ چهار خطی که بسیار کم حجم‌تر از نسل‌های قبلی است، استفاده خواهد کرد. با این حال، این پیشرانه را دست کم نگیرید، زیرا 326 اسب‌بخار قدرت و 630 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.علاوه بر این، به لطف موتور الکتریکی 48 اسب بخاری که در جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک نصب شده است، احتمالاً در سرعت‌های پایین نیز صدای غرغر فراوانی وجود خواهد داشت.گشتاور فوری موتور باید به لندکروزر کمک کند تا هوشمندانه از خط خارج شود یا با سهولت نسبی از صخره‌های سخت عبور کند.

مانند تمام لندکروزرهای قبلی، سری 250 جدید به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد.مهمتر از همه، مدل 2024 دارای مجموعه آماری چشمگیری برای نشان‌ دادن نام افسانه ای خود است.

پرادوی جدید دارای فاصله 8.7 اینچی از زمین با زوایای نزدیک شدن، خروج و شکست به ترتیب 31، 22 و 25 درجه است.مهمتر از همه، بسیاری از اجزای حیاتی زیر بدنه شاسی‌بلند درون ریل‌های قاب قرار گرفته‌اند، که به آن کمک می‌کند بدون کشیدن بیش از حد از روی سنگ‌ها و موانع عبور کند.

لندکروزر علاوه بر هندسه آفرود کاملاً قابل قبول، با نرم افزارهای اضافی نیز همراه خواهد بود تا به آن در مقابله با مشکلات کمک کند. همه مدل‌های لندکروزر پرادو به‌صورت استاندارد به کرال کنترل با سرعت پایین عرضه می‌شوند که با اعمال تنظیمات گاز و ترمز، به راننده اجازه می‌دهد تا میان موانع تمرکز کند، در حالی که کنترل کمکی در سراشیبی به مدیریت سرعت در هنگام پایین آمدن با شیب تند کمک می‌کند.

در حال حاضر، تویوتا متعهد شده است که قیمت اولیه 50000 دلاری را برای تریم پایه لندکروزر پرادو در نظر بگیرد.در مقایسه، یک لندروور دیفندر 110 پایه که رقیب مستقیم سری 250 محسوب می‌شود، با احتساب هزینه‌های مختلف، از 62075 دلار شروع می‌شود.تویوتا لندکروزر پرادو به طور قابل توجهی در خط تولید آمریکای این خودروساز از مدل سال 2021 غایب بوده است.

منبع: خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر