کد خبر: 170104
A

معرفی یک‌ هزار و ۳۲۵ بنگاه معاملات ملکی متخلف به تعزیرات حکومتی

یک‌هزار و ۳۲۵ واحد معاملات ملکی و مشاور املاک متخلف در ۶ ماهه نخست امسال توسط بازرسان اداره‌های کل صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور به اداره‌های کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

معرفی یک‌ هزار و ۳۲۵ بنگاه معاملات ملکی متخلف به تعزیرات حکومتی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رضا زرین‌گل، مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت گفت: طی نیمه نخست امسال طرح ویژه نظارت بر واحدهای صنفی معاملات ملکی و مشاوران املاک با هدف نظارت بر اجاره بهای مسکن و کنترل قیمت‌های مسکن از سوی بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت برگزار و هفت‌هزار و ۹۶۸ مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در کشور انجام شد.

وی افزود: از این تعداد یک‌هزار و ۳۲۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده‌های مربوطه با ارزش بیش از ۱۳۲ میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۶۴۶ ریال برای رسیدگی و صدور رأی به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

به گفته این مسؤول، گران‌فروشی خدمات با ۵۰۱ مورد، عدم درج تعرفه در محل با ۸۷۶ مورد، عدم صدور فاکتور با ۹۱۴ مورد و در نهایت نداشتن پروانه کسب با ۲۴۲ مورد از عمده تخلفات این واحدهای صنفی است.

زرین گل خاطرنشان‌کرد: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور و در راستای تنظیم بازار مسکن، بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های بازرسی مشاوران املاک فعالانه به انجام مسؤولیت خواهند پرداخت و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر