کد خبر: 170765
A

خوش‌چهره، اقتصاد دان: عملکرد مدیران ناکارآمد در دولت های گذشته و امروز عامل ورشکستگی شستا و بحران صندوق بازنشستگی است

محمد خوش چهره اقتصاد دان، عملکرد ضعیف دولت های گذشته و امروز را در شرکت های زیر مجموعه شستا را عامل بحران در صندوق های بازنشستگی می داند. خوش چهره مدیران ناکارآمدی که در چند دولت اخیر بر شستا و شرکت های زیر مجموعه آن مدیریت کرده بودند را عامل ضرر دهی عنوان شرکت ها می داند. کارشناسان بارها نسبت به عملکرد ضعیف، مدیران صندوق ها و وزارت کار در دوره های محمد شریعتمداری (حسن روحانی)، عبدالملکی و اکنون مرتضوی هشدار داده بودند.

خوش‌چهره، اقتصاد دان: عملکرد مدیران ناکارآمد در دولت های گذشته و امروز عامل ورشکستگی شستا و بحران صندوق بازنشستگی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد خوش چهره اقتصاد دان، عملکرد ضعیف دولت های گذشته و امروز را در شرکت های زیر مجموعه شستا را عامل بحران در صندوق های بازنشستگی می داند. 

خوش چهره مدیران ناکارآمدی که در چند دولت اخیر بر شستا و شرکت های زیر مجموعه آن مدیریت کرده بودند را عامل ضرر دهی عنوان شرکت ها می داند. 

کارشناسان بارها نسبت به عملکرد ضعیف، مدیران صندوق ها و وزارت کار در دوره های محمد شریعتمداری (حسن روحانی)، عبدالملکی و اکنون مرتضوی هشدار داده بودند. 

محمد خوش‌چهره اقتصاددان در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات با اشاره به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی در کشور گفت: صندوق های بازنشستگی از پول بازنشستگان و سود پول من و شما به وجود آمده است. یک کارمند سی سال کار می‌کند و هر ماه از حساب او به اسم بازنشستگی پول کم می‌شود. اما متاسفانه در حال حاضر با موضوع بحران صندوق های بازنشستگی روبرو هستیم.

او گفت:یکی از مهمترین علل بروز این وضعیت هم در عملکرد دولت ها بوده است. دولت ها از زمان جنگ تا به الان به دنبال این بودند که برای تامین اعتبار به دنبال منابع خارجی نروند و به این سبب از ذخیره این صندوق‌ها استفاده کرده و می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا صندوق بازنشستگی توانایی تولید ثروت را ندارد؟ عنوان کرد: صندوق‌های بازنشستگی از طریق برخی شرکت‌ها مانند شستا باید تولید پول و ثروت کنند، اما در حال حاضر دولت شرکت های زیان ده را به شستا داده است.

وی با اشاره به شیوه مدیریت کنونی این صندوق ها گفت: مدیران ناکارآمد مدیریت این صندوق ها را به دست گرفتند. اگر از ابتدا افراد کارآمد مدیریت این صندوق‌ها را به دست گرفته بودند، اکنون شاهد چنین بحرانی نبودیم. اگر مدیران کارآمد بالای سر کار بودند و پول‌ها را در کارهای مولد به کار می‌گرفتند یا حتی در سوداگری و بازار ارز وارد می‌کردند، اکنون منابع بازنشستگان ده تا صد برابر شده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر