کد خبر: 171977
A

جزئیات مبلغ سنوات ۱۴۰۲ مشخص شد؛ سنوات به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

براساس اعلام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مبلغ پایه سنوات برای کارگران در سال ۱۴۰۲ برای هر روز مبلغ هفت هزارتومان است. براین اساس میزان سنوات برای ماه‌های ۳۱ روزه ۲۱۷ و برای ماه‌های ۳۰ روزه ۲۱۰ هزار تومان خواهد بود.

جزئیات مبلغ سنوات ۱۴۰۲ مشخص شد؛ سنوات به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ براساس اعلام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مبلغ پایه سنوات برای کارگران در سال ۱۴۰۲ برای هر روز مبلغ هفت هزارتومان است. براین اساس میزان سنوات برای ماه‌های ۳۱ روزه ۲۱۷ و برای ماه‌های ۳۰ روزه ۲۱۰ هزار تومان خواهد بود.

براساس ماده ۲۴ قانون کار که به موضوع سنوات می‌پردازد، سنوات به‌ صورت ماهیانه محاسبه می‌شود و تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که دارای یکسال یا بیشتر سابقه کار در کارگاه موردنظر باشند.

همچنین مبلغ سنوات برای کارکنانی که بیش از یک سال سابقه کار دارند، با توجه به درصدهایی که شورای عالی کار اعلام می‌کند افزایش می‌یابد.

نکته قابل توجه این است که در بسیاری از موارد «سنوات پایان خدمت» با «پایه سنوات» اشتباه گرفته می‌شود.

سنوات پایان خدمت به  همه افراد حتی با یک روز کارکرد تعلق می‌گیرد در صورتی که پایه سنوات فقط به افرادی که حداقل یک سال در یک کارگاه کار کنند تعلق می‌گیرد و هرسال به ازای کار در همان کارگاه پایه سنوات آنان نیز افزایش می‌یابد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر