کد خبر: 172102
A

آغاز مذاکرات رسمی برای پروازهای تهران- ریاض از هفته آینده

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در خصوص راه‌اندازی پروازهای مستقیم ریاض هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان این پروازهای برنامه‌ای را راه‌اندازی کرد و این پروازها می‌توانند بین شهرهای مختلف ایران و عربستان برقرار شوند.

آغاز مذاکرات رسمی برای پروازهای تهران- ریاض از هفته آینده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مذاکرات با مقامات سازمان هواپیمایی عربستان در حاشیه اجلاس ایکائو در این کشور به منظور گسترش همکاری‌های حمل و نقل هوایی و برقراری پروازهای مستقیم تهران- ریاض و پروازهای غیر حج اظهار داشت: همراه با سفیر ایران در ریاض با رییس سازمان هواپیمایی کشوری عربستان و معاونان وی جلسات متعدد مشترک برگزار شد و درباره موضوعات مشترک بین ایران و عربستان، به روز شدن توافقات، افزایش تعداد پروازها به ویژه پروازهای تمتع و عمره و پروازهای برنامه‌ای مذاکرات مفصلی بین طرفین انجام و تیمی از نمایندگان دو کشور برای پیگیری این موضوعات و به روز شدن توافقات معرفی شدند.

وی ادامه داد: به موازات این پیگیری‌ها برقراری پروازهای عمره را آغاز می‌کنیم. پروازهای عمره بعد از سال 93 از سر گرفته می‌شوند و با هماهنگی با طرف عربستانی برنامه این است که امسال پروازهای عمره برقرار شود و شرکت‌های معتبر برای برقراری این پروازها را به طرف مقابل معرفی کرده‌ایم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره توافقات برای راه‌اندازی پروازهای ریاض گفت: در خصوص راه‌اندازی پروازهای مستقیم ریاض هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان این پروازهای برنامه‌ای را راه‌اندازی کرد و این پروازها می‌توانند بین شهرهای مختلف ایران و عربستان برقرار شوند. قرار بر این شد که در کارگروه بین نمایندگان معرفی شده بین دو طرف، مذاکرات نهایی انجام شود و این کارگروه تخصصی از هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد اما تا به امروز عربستان و ایران مانع، محدودیت یا شرطی برای برقراری پروازهای غیر حج مطرح نکرده‌اند.  

محمدی‌بخش با اشاره به بررسی بازار پروازهای غیرحج ایران و عربستان و میزان تقاضا برای سفرهای هوایی به ایران از عربستان افزود: قرار بر این سات که تمام درخواست‌ها در کارگروه تخصصی مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد و پس از بررسی‌ها می‌توان درباره حجم تقاضا صحبت کرد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر