کد خبر: 177370
A

تاریخ انتشار اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصد

مدیر عامل بانک توسعه تعاوناعلام کرد که اوراق گواهی سپرده خاص با مجوز بانک مرکزی و با نرخ ۳۰ درصد از فردا چهارشنبه برای تامین سرمایه در گردش تعاونی‌ها منتشر می‌شود.

تاریخ انتشار اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد شیخ‌حسینی، مدیر عامل بانک توسعه تعاون، امروز، سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه، در نشست خبری در مورد پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۸ گفت با این تسهیلات ۴ هزار نفر در کشور مشغول کار شدند و همچنین از محل تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمیته امداد ۱۵۰۰ میلیارد تومان با تحقق ۸۸ درصد پرداخت شد، همچنین تسهیلات سازمان بهزیستی و بنیاد شهید در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۷ هزار نفر پرداخت شد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون همچنین در مورد تسهیلات طرح جهش مسکن گفت که صد در صد تعهدات را در سال قبل به تعاونی‌های مسکن پرداخت کردیم و تسهیلات ازدواج در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان بود.

وی همچنین گفت تسهیلات کمیته امداد ۳۰۰ میلیارد تومان بود که ۸۰ درصد پرداخت کردیم، تسهیلات بهزیستی ۲۰۰ میلیارد تومان با ۹۴ درصد تحقق و تسهیلات حساب پیشرفت و عدالت ۶۰۰ میلیارد تومان سهم ما است که چون اخیرا ابلاغ شده ۵ درصد تحقق داشته است.

شیخ‌حسینی همچنین گفت: با اختیاری که به شعبه های بانک داده‌ایم کسانی که اقساط معوق دارند در دهه فجر با پرداخت اقساط می توانند از بخشودگی جرایم برخوردار شوند.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اصافه کرد: اوراق گواهی سپرده خاص با مجوز بانک مرکزی و با نرخ ۳۰ درصد از فردا چهارشنبه برای تامین سرمایه در گردش تعاونی‌ها منتشر می‌شود. بازپرداخت این اوراق برای تعاونی‌ها یک ساله است.

وی با بیان این که بانک توسعه تعاون فاقد بنگاه‌داری است،‌ گفت: ۶ شرکت زیرمجموعه مانند لیزینگ، صرافی، پشتیبانی فناوری اطلاعات و خدمات توسعه تعاون داریم که امسال هیچ گونه تسهیلاتی از بانک به این زیر مجموعه‌ها پرداخت نشد و ۶۸ درصد تسهیلات به شرکت‌های تعاونی و بقیه به بخش خصوصی پرداخت شد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون نسبت مطالبات سررسید شده غیر جاری به کل یا همان نسبت NPL در این بانک را ۳.۸ درصد عنوان کرد که میانگین شبکه بانکی کمتر است.

به گفته شیخ‌حسینی، ابزارهای تامین مالی بانک توسعه تعاون برای شرکت‌های تعاونی مانند اوراق گام، ال سی‌ (خط اعتباری اسنادی)، ضمانت‌نامه،‌ استفاده از اوراق بدهی در همکاری با بازار سرمایه،‌ اوراق مرابحه،‌ صکوک، اوراق اجاره و تامین مالی جمعی برای تامین مالی شرکت‌های تعاونی استفاده می‌شود.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون، گفت: در استفاده از ابزارهای مالی نوین، ۱۰۰ درصد برنامه‌ها محقق شد و این ابزارها برای مشتریان بانک در تامین مالی استفاده می‌شود. از طریق این ابزارها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مشتریان بانک تامین مالی شده است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر