کد خبر: 178575
A

طرح پرمخاطره بایدن علیه اقتصاد ایران/ فروش نفت سخت می شود؟!

این طرح هدف مقابله با قدرت تهران برای حمایت از گروه‌های خود در منطقه خاورمیانه را که نیرو‌های آمریکایی را اخیرا در منطقه هدف قرار دادند، دنبال می‌کند.

 طرح پرمخاطره بایدن علیه اقتصاد ایران/ فروش نفت سخت می شود؟!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا یک طرح مخاطره آمیز را برای هدف قرار دادن ظرفیت‌های اقتصادی ایران تدوین کرده است.

ارم نیوز نوشت: این طرح هدف مقابله با قدرت تهران برای حمایت از گروه‌های خود در منطقه خاورمیانه را که نیرو‌های آمریکایی را اخیرا در منطقه هدف قرار دادند، دنبال می‌کند.

بلومبرگ در ادامه آورده است: این طرح بر تنگ کردن حلقه فروش نفت ایران متمرکز است و شامل تقویت اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز می‌شود.

بلومبرگ همچنین از قول «علی فایزة» مدیر برنامه ایران در گروه بین المللی بحران نوشته است: واشنگتن به تشدید تحریم‌ها علیه ایران تمایل دارد، اما به دلیل محدودیت‌های سیاسی و ژئوپلتیکی، لزوما ابزار لازم را ندارد.

در همین راستا بلومبرگ، طرح واشنگتن را پر مخاطره خوانده و به زمان بندی دشوار آن و نگرانی‌ها از تاثیر احتمالی آن روی بازار‌های نفت اشاره کرده و آورده است که این موضوع ممکن است به ناآرامی‌های جدید اقتصادی در جهان منجر شود که با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بایدن خواهان آن نیست.

خبرگزاری مذکور در ادامه نوشت: این طرح مستلزم آن است که واشنگتن متحدانش در منطقه از جمله عربستان را برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت متقاعد کند؛ موضوعی که چه بسا واشنگتن را با چالش‌های بزرگی مواجه کند.

بلومبرگ با اشاره به مخالفت ریاض با خواسته‌های مشابه دولت بایدن در سال ۲۰۲۲ میلادی در ادامه آورد: این بدان معنا است که ماموریت واشنگتن آسان نیست. هدف قرار دادن کشتی‌هایی که نفت خام ایران را حمل می‌کنند و یا حتی مجازات کشور‌هایی که نفت ایران را می‌خرند یا حمل و نقل آن را تسهیل می‌بخشند، یکی از گزینه‌هایی است که واشنگتن در حال بررسی آن است.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر