کد خبر: 182598
A

واکنش یک اقتصاددان به ادعای دولت مبنی بر رساندن نرخ تورم به ۲۰ درصد: در حالت خوشبینانه تورم ۴۰ درصد خواهد بود

یک اقتصاددان گفت: برآوردها از این مساله حکایت دارد که حداقل در یک سناریوی خوشبینانه میزان تورم در محدوده ۴۰ درصد خواهد بود.

واکنش یک اقتصاددان به ادعای دولت مبنی بر رساندن نرخ تورم به ۲۰ درصد: در حالت خوشبینانه تورم ۴۰ درصد خواهد بود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وحید شقاقی‌شهری، اقتصاددان و استاد دانشگاه درباره سخنان رییس کل بانک مرکزی در مورد کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم برای سال آینده گفت: شواهد حکایت از این دارد که اصلاحاتی که باید اتفاق می‌افتاد، انجام نشده و اینکه سال آینده، سال پایانی دولت سیزدهم است که کار دولت را سخت می‌کند . اینکه دولت سیزدهم در دو سال و نیم فرصتی که داشت نتوانست به اهدافش برسد و طبیعتا همه دولت‌ها کار مشکل‌تری در سال‌های پایانی خود دارند.

وی ادامه داد: برآوردها از این مساله حکایت دارد که حداقل در یک سناریوی خوشبینانه میزان تورم در محدوده ۴۰ درصد خواهد بود و رشد نقدینگی هم به دلیل تشدید کسری‌های بودجه دولت و ناترازی‌های اقتصاد کلان و رکود در بازارها فشار سنگین‌تری بر بانک مرکزی وارد می‌کند و احتمالا امکان ثابت نگه داشتن رشد نقدینگی ۲۵ درصدی بسیار سخت خواهد بود و فشار سنگینی را بر بانک مرکزی وارد خواهد کرد که مسیر رشد نقدینگی را برعکس می‌کند.

او ادامه داد: در یک پیش‌بینی خوشبینانه رشد نقدینگی هم در محدوده ۳۰ تا ۳۵ درصد خواهد بود که دلایل آن هم مشخص است و به میزان کسری بودجه دولت و مسائل بین‌المللی از جمله انتخابات امریکا برمی‌گردد. 

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر