کد خبر: 184581
A

«مارک زاکربرگ» در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، از «ایلان ماسک» عبور کرد

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، برای اولین‌بار از سال ٢٠٢٠، «ایلان ماسک» را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان بلومبرگ پشت سر گذاشت.

«مارک زاکربرگ» در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، از «ایلان ماسک» عبور کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  مارک زاکربرگ با پشت‌سر گذاشتن ایلان ماسک، به سومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد. این اتفاق برای اولین‌بار از سال ۲۰۲۰ رخ داده است.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، برای اولین‌بار از سال ۲۰۲۰، «ایلان ماسک» را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان پشت‌سر گذاشت. زاکربرگ حالا در جایگاه سوم این رده‌بندی قرار گرفته و مدیرعامل تسلا چهارم شده است.

براساس شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، ایلان ماسک که در اوایل ماه مارس ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شد، حالا به جایگاه چهارم رفته است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که هفته گذشته گفته شد فروش خودرو‌های تسلا برای اولین‌بار از سال ۲۰۲۰ در مقیاس سالانه کاهش پیدا کرده است.

دارایی ماسک در سال جاری میلادی ۴۸.۴ میلیارد دلار کاهش یافته، درحالی‌که دارایی زاکربرگ ۵۸.۹ میلیارد دلار بیشتر شده است. هم‌بنیان‌گذار فیسبوک حالا از نظر رقم دارایی به رکوردی جدید رسیده است.

در رده‌بندی کنونی میلیاردر‌های بلومبرگ، مارک زاکربرگ با ۱۸۷ میلیارد دلار در رده سوم و ایلان ماسک با ۱۸۱ میلیارد دلار در رده چهارم قرار دارد. در‌حال‌حاضر «برنار آرنو»، بنیان‌گذار و مدیرعامل LVMH، با ۲۲۳ میلیارد دلار در جایگاه نخست و «جف بزوس»، بنیان‌گذار آمازون، با ۲۰۷ میلیارد دلار در جایگاه دوم دیده می‌شود.

این اولین‌بار از ماه نوامبر ۲۰۲۰ است که نام مارک زاکربرگ در میان سه فرد ثروتمند دنیا دیده می‌شود. در آن دوره نیز او ۱۰۵ میلیارد دلار و ماسک ۱۰۲ میلیارد دلار دارایی داشت. حالا هر دو نفر دارایی خود را به‌طرز قابل‌توجهی افزایش داده‌اند.

عملکرد سهام متا در ارتقای جایگاه مارک زاکربرگ نقش بسیار مهمی داشته است. این شرکت در سال جاری ۴۹ درصد رشد کرده و رشد خود را مدیون گزارش‌های مالی خوب و آینده امیدوارکننده هوش مصنوعی بوده است. این شرکت اکنون پنجمین شرکت برتر از نظر بازدهی در شاخص S&P ۵۰۰ محسوب می‌شود.

زاکربرگ و ماسک تنها در شاخص میلیاردر‌ها با یکدیگر رقابت نمی‌کنند. پیش‌تر قرار بود این دو نفر با یکدیگر مبارزه فیزیکی انجام دهند، اما درنهایت زاکربرگ مدعی شد که ماسک برای انجام این کار جدی نیست و به آن غائله خاتمه داد.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر