کد خبر: 18517
A
همکاری سامسونگ با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

برندگان دومین المپیاد تکنسین‌های ایران معرفی شدند

اختتامیه دومین المپیاد تکنسین‌های ایران با همکاری شرکت سامسونگ و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

 
برندگان دومین المپیاد تکنسین‌های ایران معرفی شدند

دیده بان ایران - در این مراسم که مدیران شرکت سامسونگ ایران، روسای سازمان فنی‌وحرفه‌ای و جمعی از شرکت‌کنندگان المپیاد حضور داشتند از نفرات برتر دومین المپیاد تکنسین‌های ایران تجلیل شد.

دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران در دو مرحله نظری و عملی و چهار گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی (یخچال، ماشین لباسشویی)، دستگاه‏‌های تهویه مطبوع (کولر گازی)، لوازم صوتی و تصویری (تلویزیون و سینمای خانگی)، با معرفی نفرات اول تا سوم و برگزیدگان هر بخش به کار خود پایان داد.

در اختتامیه المپیاد تکنسین‌های ایران "بام سوک هانگ" مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس با ابراز خوشحالی از برگزاری دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران از اشتغال و مهارت‌آموزی جوانان به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ یاد کرد.

به گفته هانگ، اشتغال و به خصوص اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از دغدغه‌های جدی کشورهای در حال توسعه است. از همین رو سامسونگ بر یادگیری مهارت‌های فنی توسط جوانان، تاکید فراوانی دارد که راه‌اندازی آکادمی سامسونگ یکی از نشانه‌های توجه این شرکت به همین موضوع است.

مدیرعامل سامسونگ ضمن آرزوی موفقیت برای نفرات برتر المپیاد، ابراز امیدواری کرد تا سومین دوره این رویداد با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر و با رشد کیفی بالاتری برگزار شود.

همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و آکادمی سامسونگ؛ افزایش واحدهای تعمیرکاری

در ادامه این مراسم، اصغر نورالله‌زاده رییس صندوق کارآفرینی امید ریاست جمهوری، با اشاره به تاثیرگذار بودن این نوع برنامه‌ها در رشد اقتصادی کشور، بیان کرد: فعالیت در بخش‌های مختلف این المپیاد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همسو بوده و به فرایند تولید در ایران کمک می‌کند.

وی همکاری با شرکت‌های بین‌المللی فعال را تعاملی سازنده با جهان دانست و افزود: توسعه خدمات و تولید در ایران با توسعه کسب‌وکارها و رعایت اصول سه‌گانه عزت، حکمت و مصلحت در یک مسیر قرار دارند.

رییس صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه افرادی که از آکادمی سامسونگ فارغ‌التحصیل می‌شوند، آغازکننده کسب و کار و زمینه‌ساز توسعه پیشرفت در کشور هستند، گفت: همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و آکادمی سامسونگ منتج به افزایش واحدهای تعمیرکاری می‌شود.

وی با اظهار امیدواری در مورد اینکه این رویداد آغازگر همکاری اقتصادی در بازارهای جهانی باشد، افزود: مهارت، یکی از مولفه‌های نیروی انسانی در تولید است و هرچقدر نیروی انسانی کارآزموده داشته باشیم، به همان نسبت نیز می‌توانیم در تولید به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

به گفته نورالله‌زاده، ۴۰ نفر از برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در این المپیاد می‌توانند از وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی برای دایرکردن واحد مستقل خدمات‌دهی استفاده کنند.

فعالیت گسترده بخش مسئولیت اجتماعی سامسونگ در ایران 

در ادامه این رویداد فرناز فرضی مدیر روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی شرکت سامسونگ گفت: بخش مسئولیت اجتماعی شرکت سامسونگ در ایران همزمان با فعالیت در کشورهای دیگر آغاز به کار کرد و در بخش‌های مختلفی از جمله آموزش، محیط زیست، سلامت و اشتغال به خدمات‌رسانی می‌پردازد.

وی به راه‌اندازی آکادمی مهندسی سامسونگ در ایران از دی ماه سال ۹۳ با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعداد افرادی که به واسطه آزمون ورودی در دوره‌های آموزشی این مرکز ثبت‌نام کرده‌اند به سه هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد؛ یک‌هزار نفر از این تعداد فارغ‌التحصیل شده‌اند. این مجموعه دارای ۸۷ مربی است و پذیرش بانوان در بخش‌های فنی یکی از نکات قابل توجه در این مجموعه به شمار می‌رود.

مدیر مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ، با اشاره به اعزام نفرات برتر المپیاد به مسابقات جهانی مهارت در امارات گفت: مسابقات جهانی مهارت که از سال ۱۹۵۰ آغاز شده، بزرگ‌ترین رویداد مهارتی جهان است که هر دو سال یک بار با حمایت شرکت‌های بزرگ جهان برگزار می‌شود. براین اساس تصمیم گرفتیم تا برای آشنایی بیشتر تکنسین‌های برتر با فضای رقابت‌های جهانی و گفت‌وگو با همکاران خارجی خود آنها را به عنوان ناظر راهی مسابقات جهانی ابوظبی کنیم. ضمن اینکه در نظر داریم تا با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای برای سال‌های آینده شرکت‌کننده‌هایی را از جمع نفرات برتر المپیاد در مسابقات‌ جهانی مهارت داشته باشیم.

فرضی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را جذب علاقه‌مندان به این بخش از بازار کار دانست و بیان کرد: شرکت‌کنندگان در دوره‌های شرکت سامسونگ می‌توانند در پایان دوره آموزشی خود، مدرک گذراندن دوره آموزشی را از این شرکت و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره دریافت کنند.

المپیاد تکنسین‌های ایران؛ الگویی برای توسعه‌ و ایجاد فرصت‌های شغلی

محمدامین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با اشاره به مهارت‌افزایی المپیاد تکنسین‌های ایران گفت: مهارت، می‌تواند بستری برای ارتقای عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی باشد.

وی افزود: در دورانی که تولید کالاها به سمت تولید جهانی می‎روند و تیم‌های گوناگونی عهده‌دار فعالیت تولید می‌شوند، امیدوارم جوانان و نیروهای کارآمد کشور بتوانند نقش شایسته خود را در پیشرفت کشور به خوبی ایفا کنند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: این نوع مسابقات الگویی برای توسعه‌، رشد، بهره‌وری، پیشرفت و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و افراد جویای کار به شمار می‌رود.

سازگارنژاد اضافه کرد: تجربه حس خوب برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به طور همزمان زمینه‌ساز پیشرفت و نشان‌دهنده اخلاق حرفه‌ای در تولید است

وی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، مرکز تربیت مربی، شرکت سامسونگ و همه افرادی که عامل این همکاری شدند، تشکر کرد و این نوع برنامه‌ها را زمینه‌ساز الگویی برای همکاری با سایر برندها دانست.

در پایان برگزاری دومین المپیاد تکنسین‌های ایران در چهار گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی (یخچال، ماشین لباسشویی)، دستگاه‏‌های تهویه مطبوع (کولر گازی)، لوازم صوتی و تصویری (تلویزیون و سینمای خانگی)، جوایزی به نفرات اول تا سوم و ۴۰ نفر از برگزیدگان این المپیاد اهدا شد.

در این رویداد به نفر اول هر گرایش ۳۰ سکه بهار آزادی، نفر دوم ۲۰ سکه بهار آزادی و نفر سوم ۱۰ سکه بهار آزادی به همراه لوح تقدیر اهدا شد و برندگان می‌توانند به عنوان مشاهده‌کننده در چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت (ابوظبی – ۲۰۱۷ ) نیز حاضر شوند.

اسامی برندگان این المپیاد در ادامه آمده است؛

نفرات برتر گرایش تهویه مطبوع هوا:

مقام اول: علی‌اکبر حاجی حاتم‌لو از تهران

مقام دوم: علی مرادی از تهران

مقام سوم: سید سامان حسینی از کردستان

نفرات برتر گرایش لوازم خانگی:

مقام اول: اسماعیل علیرضانژاد گوهردانی از گیلان

مقام دوم: محمدتقی نقیئی از خراسان رضوی

مقام سوم: ایمان پاک از استان لرستان

نفرات برتر گرایش لوازم صوتی و تصویری:

مقام اول:محمدامین ابراهیمی از استان فارس

مقام دوم: جعفر دلداده پیرانفر از تهران

مقام سوم: احسان مشکوانی از تهران

نفرات برتر گرایش موبایل و تبلت:

مقام اول: مهدی گلی از سمنان

مقام دوم: مهدی کاوه باغبادرانی از اصفهان

مقام سوم: نادر هراتی از خراسان رضوی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر