کد خبر: 20123
A

تبیین برنامه های توسعه پایدار کشاورزی و منابع طبیعی در دولت دوازدهم

شجاع الدینی: بعضی از سیاسیون معتقد بودند که با حزب نمیتوان مسأله کشاورزی را حل کرد ولی ما اعتقاد داریم وجود احزاب قوی در کشور ها با ساختار سیاسی قوی تر میتواند به کشاورزی در کنار بخش های دیگر کمک کند. معتقدیم کانون میتواند برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت را تهیه کند و برنامه های موجود را نیز نقد کند و به همین دلیل وجود احزاب و کانون کشاورزی می تواند اثر گذاری بیشتری داشته باشد.

تبیین برنامه های توسعه پایدار کشاورزی و منابع طبیعی در دولت دوازدهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی کانون کشاورزی حزب اعتدال و توسعه ، محمد شجاع الدینی رییس کانون کشاورزی حزب اعتدال و توسعه گفت: حزب اعتدال و توسعه سال ١٣٧٨ دو سال بعد از انتخاب آقای خاتمی بعنوان ریس جمهور دولت اصلاحات تأسیس گردید که اعضای هیات مؤسس آن از افراد شناخته شده سیاسی هستند. دکتر حسن روحانی، رییس، محمد باقر نوبخت، دبیر کل و علی جنتی، محمود واعظی، مرتضی بانک، نعمت زاده و فاطمه هاشمی از اعضای أصلی شورای مرکزی این حزب هستند .

وی افزود: حزب اعتدال و توسعه فعالیت خود را از سال ٧٨ تا ٩٢ توسعه می دهد تا جایی که در سال ٩٢ رییس حزب به ریاست جمهوری می رسد. یکی از فعالیت های اصلی که به آن پرداخته شده توجه ویژه به زیرساختهای توسعه است .

اعتقاد به این است که وجود افراد و گروههای تاثیر گذار تضمین کننده توسعه کشور در آن زیر بخش می باشد. با این هدف ٢۵ کانون در بخش های مختلف تشکیل گردید که از یکی از زیر بخش ها کانون کشاورزی است .

عضو شورای سیاستگذاری کانون افزود: گروه تخصصصی کانون کشاورزی شامل رییس و شورای سیاست گذاری ١۵ نفره می باشد که در برگیرنده افرادی از تخصص ها و کلیه زیر بخش های کشاورزی است.

وی اضافه کرد: ساختار کانون کشاورزی شامل سه معاونت اجرائی که پیگیری کارهای اجرایی، معاونت کارگروه های تخصصی، که پیگیر تشکیل و تکامل کلیه کارگروه ها می باشد که شامل ٧ کار گروه می باشد و معاونت استانها، که وظیفه ی تشکیل تشکل استانها را دارد که هم اکنون در ٢۶ استان تشکیل شده است.

شجاع الدینی خاطر نشان ساخت: ازاهداف کانون کشاورزی حزب اعتدال و توسعه، اجرای برنامه توسعه ای میان مدت است و به همین دلیل کانون سراسری و شهرستانها برای تداوم فعالیت ها تشکیل شده و تا زمانی که حزب وجود داشته باشد این کانون ها حمایت و دنباله روی می شوند.

ایشان ادامه داد: اختیار لازم به اعضای کانون برای طرح نظرات داده شد که به معرفی مسائل و عارضه یابی هرکی از آنها بپردازند.

شجاع الدینی خاطر نشان ساخت: بعضی از سیاسیون معتقد بودند که با حزب نمیتوان مسأله کشاورزی را حل کرد ولی ما اعتقاد داریم وجود احزاب قوی در کشور ها با ساختار سیاسی قوی تر میتواند به کشاورزی در کنار بخش های دیگر کمک کند. معتقدیم کانون میتواند برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت را تهیه کند و برنامه های موجود را نیز نقد کند و به همین دلیل وجود احزاب و کانون کشاورزی می تواند اثر گذاری بیشتری داشته باشد.

ایشان افزود: ما اعتقاد داریم تحزب نباید از بخش کشاورزی به دور باشد. کانون کشاورزی از سال ٩۵ کار خود را آغاز کرد که از این سال با مشورت با کارشناسان مشکلات أصلی کشاورزی را استخراج نمود که به ١۵ مشکل اصلی رسیدیم.

اهداف کمی و کیفی وزارتخانه را برای دولت دوازدهم استخراج کردیم که همسو با برنامه ششم توسعه است.

وی ادامه داد: در کانون کشاورزی حزب اعتدال و توسعه اولویت های برنامه های ششم را برای بخش کشاورزی تعیین و رتبه بندی نمودیم که مشخص کردیم که کدام برنامه هر در بخش کشاورزی دارای اولویت بیشتری هستند.

در انتها ایشان خاطر نشان کردند: از دیگر برنامه های راهبردهای تخصص این است که با چه اهدافی این برنامه ها را جامعه عمل خواهیم داد.

فعالیت دیگری که در این راستا انجام دادیم توجه گروههای مختلف ذینفعان به دستاورد های مختلف زیر بخش کشاورزی در دولت یازدهم بود که توجه ذینفعان را به سوی آن جلب کردیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر