کد خبر: 22588
A

آمریکا تحریم‌ حوزه نفتی ونزوئلا را بررسی می‌کند

مقام‌های ارشد کاخ سفید اعلام کردند، دولت ترامپ در حال بررسی تحریم‌های احتمالی علیه بخش انرژی ونزوئلاست که جدی‌ترین فشار علیه دولت چپگرای نیکولاس مادورو در بحبوحه سرکوب اپوزیسیون این کشور آمریکای لاتین خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، تحریم‌های احتمالی شامل شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) هم خواهد شد. ایده حمله به اقتصاد ونزوئلا که حدود ۹۵ درصد از درآمدهای صادراتی خود را از فروش نفت تامین می‌کند، در سطوح بالای دولت ترامپ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این بخشی از بازنگرنی کلی در گزینه‌های آمریکاست اما مقام‌ها تاکید دارند که این امر هنوز در دست بررسی است و هنوز تصمیمی در آن رابطه اتخاذ نشده است.

 

این مقام‌ها که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند ایالات متحده آمریکا به عنوان بخشی از بسته تحریمی "حوزه‌ای" می‌خواهد شرکت ملی نفت ونزوئلا را هدف قرار دهد. این اولین بار است  که آمریکا برای هدف گرفتن صنعت انرژی این کشور عضو اوپک تلاش می‌کند.

 

با این حال، مقام‌های مذکور تاکید دارند دولت آمریکا در این زمینه محتاطانه عمل می‌کند و این مساله را در نظر دارد که چنین اقدامات بی‌سابقه‌ای ممکن است بحران اقتصادی و اجتماعی این کشور را وخیم‌تر کند. ونزوئلا با کمبود شدید مواد غذایی و تورم نجومی روبروست و دو ما اعتراضات ضد دولتی بیش از ۶۰ کشته بر جای گذاشته است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر