کد خبر: 28189
A

رشد ۴۰۳ واحدی شاخص در پنج روز

در پنج روز معاملاتی بورس تهران در این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در کانال ۸۳ هزار واحدی نوسان کرد و در نهایت ۴۰۳ واحد بالا رفت.

رشد ۴۰۳ واحدی شاخص در پنج روز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در ۸ شهریور ماه گذشته در تراز ۸۳ هزار و ۲۷۲ واحد قرار داشت اما پس از گذشت پنج روز کاری ۴۰۳ واحد رشد کرد و تا تراز ۸۰۳ هزار و ۶۷۵ واحد بالا رفت.

همچنین شاخص آزاد شناور که در تاریخ یاد شده در تراز ۹۱ هزار و ۷۷۲ واحد قرار داشت ۵۹ واحد افت کرد و به رقم ۹۱ هزار و ۷۱۳ واحد رسید. شاخص بازار اول نیز با افت ۹۸ واحدی همراه شود و از تراز ۵۸ هزار و ۳۴۱ واحدی تا عدد  ۵۸ هزار و ۵۴۳ واحدی پایین رفت.

اما شاخص بازار دوم با حدود ۳ هزار واحد رشد از رقم ۱۷۹ هزار و ۹۱۸ واحدی تا عدد ۱۸۲ هزار و ۸۵۷ واحدی افزایش یافت. در این مدت شاخص صنعت با ۳۶۷ واحد رشد به عدد ۷۲ هزار و ۶۷۵ واحد بالا رفت.

در آخرین روز معاملات این هفته در گروه فلزات اساسی حجم معاملات به ۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله رسید و ارزش معاملات به بیش از ۱۳ میلیارد تومان بالغ شد. در این روز نوسان قیمتی در گروه محصولات شیمیایی عمدتا یک درصد به سمت بالا یا پایین بود. هر چند که روند کاهش قیمت در این گروه ملموس‌تر به نظر می‌رسید. شیمیایی‌ها شاهد دست به دست شدن ۸۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان بودند.

در فضای کاهشی بورس در آخرین روز معاملاتی،  قندی‌ها بار دیگر مخالف جریان بازار عمل کرده و توانستند به جز در دو سهم در قیمت پایانی رشد کنند. البته این رشد چندان پایدار نبود به طوری که اکثر سهم‌ها افزایش کمتر از نیم درصد را در قیمت پایانی شاهد بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر