کد خبر: 28315
A

گوگل در یک قدمی تصاحب HTC

شرکتهای گوگل و HTC بدنبال مواجهه با بحران‌های مالی در حال انجام مذاکراتی برای واگذاری بخش گوشی‌های همراه شرکت خود و تصاحب آن توسط گوگل است.

گوگل در یک قدمی تصاحب HTC

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از  اندروید هدلاین، بر اساس گزارش جدیدی که در تایوان منتشر شده است شرکت گوگل و HTC در مرحله پایانی مذاکرات برای تصاحب بخش تجاری گوشی‌های هوشمند شرکت HTC  قرار دارند. البته این نخستین باری نیست که چنین گزارش‌هایی شنیده می شود، بلکه در یک یا دو سال گذشته نیز شاهد گزارش های این چنینی بوده ایم .

هم اکنون بر اساس آمار کارشناسان بازار، کسب و کار قسمت گوشی‌های همراه شرکت اچ تی سی هر روز بیشتر از گذشته رو به افول بوده است. اچ تی سی در ماه اوت سال جاری میلادی کمترین میزان درآمد را در ۱۳ سال گذشته تجربه کرد. همچنین درآمدهای این شرکت تایوانی اکنون با کاهش ۵۱٫۵ درصدی نسب به ژوئیه و کاهش ۵۴٫۳ درصدی نسبت به ماه اوت سال گذشته روبرو شده است که این ارقام بسیار بالایی برای یک شرکت تکنولوژی بشمار می رود که روزی درآمدهای بالایی کسب می‌کرده است.

پیشتر گزارش شده بود که اچ تی سی احتمالا بخش Vive شرکت خود (هدست های واقعیت مجازی) را به دلیل بحران های مالی منحل خواهد کرد. که هم اکنون این مساله دیگری است و جزئی از مذاکرات گوگل برای تصاحب این شرکت بشمار نمی آید.

طبق این گزارش، گوگل دو گزینه در رابطه با تصاحب اچ تی سی دارد؛ یکی آنکه شریک تجاری اچ تی سی شود و دیگر آنکه کل بخش گوشی های همراه این شرکت را خریداری کند.

براساس اطلاعات و گزارش های موجود، این شرکت تایوانی در سال اخیر با بحران و فشارهای مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کند. یکی از دلایل آن می تواند این باشد که گوگل برای ساخت سری دوم از سری گوشی‌های پیکسل با این شرکت قرارداد منعقد نکرد. سال گذشته گوگل برای ساخت گوشی پیکسل ۱ با اچ تی سی قرارداد بست اما به دلیل مواجهه با بحران های مالی، ساخت گوشی پیکسل ۲ را به ال جی واگذار کرد. متاسفانه آخرین گوشی ساخت این شرکت، گوشیU۱۱  نیز آن طور که باید و شاید نتوانسته جذب مشتری کند و احتمالا بعد از این نیز موفق نخواهد شد.

به هرحال شایعات و گزارش های بسیاری از احتمال خرید HTC  توسط گوگل در فضای مجازی منتشر شده اند که تصاحب احتمالی توسط گوگل می تواند کسب و کار شرکت HTC را احیا کرده و از ورطه نابودی نجات دهد، پیش از این نیز، گوگل شرکت موتورولا را خریداری کرده بود که سرانجام آن را به شرکت لنوو واگذار کرد.

در حال حاضر سرنوشت و آینده شرکت اچ تی سی و گوشی های همراه آن اصلا مشخص نیست و باید تا پایان مذاکرات این دو شرکت و تصمیم گیری نهایی آنها صبر کرد و منتظر ماند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر