کد خبر: 31379
A

فقدان قوانین بازدارنده علت بروز حیوان آزاری/جرم انگاری و فرهنگ سازی راهکار مقابله

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حیوان آزاری در کشور جرم انگاری نشده گفت: فقدان قوانین بازدارنده علت بروز حیوان آزاری است.

فقدان قوانین بازدارنده علت بروز حیوان آزاری/جرم انگاری و فرهنگ سازی راهکار مقابله
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی بختیاری با ارزیابی مثبت تهیه پیش نویس لایحه ممنوعیت حیوان آزاری از سوی وزارت دادگستری با بیان این مطلب افزود: متاسفانه نبود قوانین بازدارنده باعث شده برخی به حیوان آزاری روی بیاورند از این رو به طور قطع اجرای این لایحه در پیشگیری و کاهش حیوان آزاری ها تاثیر بسزایی دارد.
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه سازمان حفاظت محیط زیست متولی برخورد با تخلفات در زمینه حیات وحش است، ادامه داد: در مورد حیوانات اهلی و خانگی قانون و متولی واحد مشخص نشده است بنابراین باید لایحه ای جامع برای برخورد با متخلفان تدوین و تصویب شده و سپس مسئولیت دستگاه متولی مشخص شود تا شاهد تعرض به حقوق حیوانات نباشیم.
بختیاری کاهش حیوان آزاری را نیازمند رفع خلاءهای قانونی دانست و بیان کرد: هر چند شمار حیوان آزاری ها در کشور زیاد نیست اما باید به مقوله جرم انگاری و فرهنگ سازی توجه ویژه شود.
به گزارش خانه ملت، عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه حیوان آزاری برای برخی به سرگرمی و تفریح تبدیل شده است، اظهار داشت: این افراد به حقوق حیوانات آگاه نبوده و نیاز است رسانه ها با فرهنگ سازی مناسب افراد را به حقوق حیوانات آگاه کنند و از سویی برخورد قاطع با متخلفان و عاملان حیوان آزاری در دستور کار قرار گیرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر