کد خبر: 31588
A

دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبار از ادارات کل بیشتر تلاش کنند

فرماندار گتوند گفت: مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی با جدیت برای جذب اعتبار از ادارات کل استان اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی خدری غریبوند یکشنبه در نشست شورای گتوند در سالن اجتماعات فرمانداری به وضعیت اعتبارات شهرستان و فصل ابلاغ اعتبارات اشاره کرد و خواستار تعامل و پیگیری بیشتر ادارات و دستگاه های شهرستانی با مدیران کل جهت جذب اعتبارات مربوطه برای رفع مشکلات شهرستان شد.
وی افزود: مدیران شهرستانی با مدیران کل تعامل داشته باشند و در زمینه جذب اعتبارات ورود کنند و سریعتر اعتبارات مورد نیاز را جذب کنند.
فرماندار گتوند در ادامه با اشاره به قطع برخی از خدمات از جمله آب وبرق و تلفن برخی ادارات از سوی دستگاه های خدمات رسان گفت:مدیران دستگاه های خدمات رسان باید قبل از قطع خدمات با فرمانداری هماهنگی کنند.
خدری غریبوند با بیان اینکه قطع خدمات هیچ دستگاهی بدون هماهنگی با فرمانداری پذیرفته نیست، افزود: فرمانداری هماهنگ کننده تمام ادارات و دستگاه هاست و باید قبل از هراقدامی به فرمانداری اطلاع داده شود.
وی از عدم راه اندازی اتوماسیون اداری ادارات و دستگاه های شهرستان انتقاد کرد و گفت: راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری دستورالعمل استانداری خوزستان است و از ابتدای آذرماه امسال سیستم اتوماسیون، جایگزین مکاتبات کاغذی در گتوند خواهد شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان گتوند گفت: مدیران ادارات موظف هستند زیرساخت های لازم برای راه اندازی اتوماسیون اداری را فراهم کنند و مخابرات آمادگی لازم جهت راه اندازی خطوط ارتباطی برای این اتوماسیون اداری را دارد.
خدری غریبوند با اشاره به وضعیت عمرانی و زیرساختی شهرهای گتوند،صالح شهر،جنت مکان،ترکالکی و سماله در این شهرستان گفت: شهرداران پنج شهر شهرستان به فکر توسعه در شهرها باشند ونقاط محروم شهر را در اولویت قرار دهند.
وی اضافه کرد:شهرداران با همکاری شوراها در برطرف کردن مسایل و مشکلات شهرها تلاش کنند و رضایت مردم را در نظر بگیرند و برای اجرای پروژه ها با دفتر فنی فرمانداری هماهنگی کنند.
فرماندار گتوند ادامه داد:یکی از وظایف شوراها نظارت بر کار شهردار است و متاسفانه مشاهده شده است،برخی از شوراها در کار شهرداران مشکلاتی بوجود آوردند، که شوراها، فقط وظایف و اختیارات خود را انجام دهند و از جذب نیروهای بی تجربه، مازاد و غیر مرتبط با رابطه استخدامی، در شهرداری ها و دخالت در کار شهردار پرهیز کنند.

**انتقاد امام جمعه گتوند نسبت به اخراج کارگران شرکت لاستیک خوزستان
حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی امام جمعه گتوند نیز در این نشست گفت: متاسفانه شرکت لاستیک خوزستان مستقر در گتوند، به بهانه های مختلف از جمله پایان قرارداد کار،نداشتن مدرک تحصیلی و دیگر موارد نیروهای با سابقه خود را اخراج کرده است.
وی ادامه داد: کارگران شرکت لاستیک خوزستان در بدترین و سخترین شرایط در حال کار هستند و اگه ما بخواهیم به بهانه های مختلف نیروی مشغول به کار را اخراج کنیم، خلاف قانون است و اگر قرار است در این کار سهل انگاری شود، نارضایتی مردم را به دنبال دارد و سرنوشت خانواده ها را به خطر می اندازد.
حجت الاسلام شاه آبادی تاکید کرد:در وحله اول رفع مشکلات این شرکت باید با پیگیری بیشتر دنبال شود، و اگر قرار است این شرکت توسعه پیدا کند به مردم امیدواری دهیم و نسبت به اخراجی ها و یا پایان کار کارگران زحمتکش جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب اشتغال در این شهرستان گفت: از مدیران انتظار می رود به خاطر خوش آیند مدیران کل و اشخاص خاص در مقابل حق کارگران سکوت و کوتاهی نکنند و از حق کارگران دفاع کنند.
حجت الاسلام شاه آبادی با اشاره به درگیری یکی از شهروندان با مامور نیروی انتظامی و در پی آن اعتراض مردم نسبت به رفتار پلیس راهور در هفته گذشته در شهر گتوند گفت: ماموران پلیس راهور با تعامل و همکاری بیشتر با مردم و اعمال قانون در نظم و امنیت و ترافیک شهر تلاش کنند.
جهانگیر حیدری پور بخشدار سابق بخش مرکزی گتوند نیز در ادامه با اشاره به خدمات صورت گرفته در این بخش گفت: گازرسانی به 80درصد از روستاها،ایجاد پارک های محله ای، بهسازی معابر و خیابان ها،رفع مشکلات بهداشت و درمان،ایجاد فضای سبز،تجهیز دهیاری ها،آسفالت مبادی ورودی روستاها ، توسعه ، تجهیز و اصلاح شبکه برق،آبرسانی به روستاها،جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز، رفع بخشی از مشکلات ورزشی،حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان روستایی از جمله خدمات صورت گرفته در این مدت در بخش مرکزی گتوند بوده است.
همچنین در این جلسه شهرداران شهرهای سماله،ترکالکی،جنت مکان و صالح شهر معرفی شدند.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست آیین تکریم و معارفه بخشدار مرکزی شهرستان گتوند برگزار و محسن آقایی به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی این شهرستان معرفی و از زحمات و خدمات جهانگیر حیدری پور بخشدار سابق در این مدت قدردانی شد.
محسن آقایی ششم آبان ماه امسال با حکم دکتر شریعتی استاندار خوزستان به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی این شهرستان منصوب شد.
محسن آقایی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است و پیش از این به عنوان کارشناس بخشداری مرکزی و کارشناس سیاسی فرمانداری شهرستان گتوند مشغول کار بوده است.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده که دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، سماله، صالح شهر ، ترکالکی، جنت مکان و نیز 45 روستا است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر