کد خبر: 31674
A

25 هزار فرصت شغلی در شهرک های صنعتی اصفهان ایجاد می شود

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: بیش از 25 هزار فرصت شغلی جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تا 2 سال آینده به واسطه بهره برداری از طرح های تولیدی و صنعتی ایجاد می شود.

25 هزار فرصت شغلی در شهرک های صنعتی اصفهان ایجاد می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از محمد جواد بگی افزود: در دولت یازدهم با امضای بیش از یکهزار و 200 قرارداد واگذاری با مساحت 600 هکتار زمین به سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، گام های موثری در جهت توسعه صنعتی و فراصنعتی استان برداشته شد.
وی افزود: با بهره برداری از واحدهای تولیدی حاصل از قراردادهای مذکور، زمینه اشتغال بیش از 25 هزار نفر از جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اصفهان فراهم خواهد شد.
وی توسعه تولید محصولات دانش بنیان، صادرات گرا و رقابت پذیر را از اولویت های کشور عنوان کرد و گفت: با احداث شهرک های فناوری جدید در استان برای بیش از 10 هزار دانش آموخته دانشگاهی و نخبگان علمی استان در یک برنامه میان مدت 10 ساله اشتغالزایی خواهد شد.
بگی افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در حوزه صنایع دانش بنیان و فناور مطالعات ایجاد شهرک های تخصصی تبدیلات گازی، فرآوری عناصر راهبردی، فرآوری محصولات و مواد غذایی و صنعت نساجی را در شهرستان های کاشان، نائین، شهرضا و گلپایگان آغاز کرد.
وی نتیجه حاصل از احداث این شهرک های تخصصی را بومی سازی فناوری های جدید و پیاده سازی فناوری ها و ایده های مراکز علمی و تحقیقاتی استان خواند.
76 مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آنها 70 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از 120 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.
اصفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
همچنین اصفهان با بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر