کد خبر: 31757
A

10محور پیشنهادی نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصمیم برخی نمایندگان برای تحقیق و تفحص درباره سازمان دامپزشکی کشور خبر داد و 10 محور آن را برشمرد.

10محور پیشنهادی نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سازمان دامپزشکی کشور به وزارت جهاد کشاورزی وابسته است و وظیفه حفاظت از سلامت حیوانات بویژه حیوانات اهلی و نظارت بر فرآورده های دامی را بر عهده دارد.
پیشینه تشکیل این سازمان به سال 1303 و تاسیس‌ شعبه‌ مخصوصی‌ به‌ نام‌ دفع‌ آفات‌ حیوانی‌ و سرم‌سازی‌ زیر نظر موسسه‌ پاستور برمی گردد.
قانون «سازمان دامپزشکی» سال ۱۳۵۰ و تشکیلات سازمانی آن چهار سال بعد توسط مجلس ملی تصویب شد.
سال ۱۳۷۹ در پی ادغام وزارتخانه های جهادسازندگی و وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور زیرنظر وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.
در این پیوند، به گزارش دوشنبه خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پیگیری تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی در دستکم 10 محور و با امضای برخی نمایندگان خبر داد.
شهرام کوسه غراوی گفت: گزارش های متعدد حاکی از نارضایتی جدی دامپزشکان از وضعیت سازمان دامپزشکی است، بتازگی نیز تعدادی از این افراد در اعتراض به وضع این سازمان در مقابل مجلس تجمع و اعتراض خود را اعلام کردند.
نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی یکی از محورهای تحقیق و تفحص را تاخیر در برگزاری انتخابات شوراهای استانی به مدت چهار سال اعلام کرد.
وی اضافه کرد: توقف غیرقانونی روند انتخابات سال 95، نارضایتی از عملکرد و مدیریت سازمان دامپزشکی کشور، برگزار نشدن مجامع عمومی و فوق العاده سازمان دامپزشکی در هشت سال گذشته و فقدان شفافیت مالی در سازمان مرکزی دامپزشکی از دیگر محورهای مورد نظر نمایندگان در تحقیق و تفحص است.
بکارگیری مشاوران و افراد فاقد صلاحیت در سازمان مرکزی و اتلاف منابع مالی، اجرای نامناسب وظایف قانونی تکلیفی از جمله ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری و ماده 2 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، ناکارایی مدیریتی و صرف هزینه های گزاف در سفرهای استانی تبلیغاتی، تعطیلی غالب شوراهای استانی به سبب ضعف مدیریتی و ایجاد تقابل با اداره های کل دامپزشکی در سراسر کشور و بی توجهی به مطالبات اعضای سازمان نظام دامپزشکی از دیگر مسائل مورد نظر در تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، سازمان دامپزشکی کشور اهدافی مانند تامین بهداشت و سلامت و فراهم سازی رفاه دام، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی، تامین و تضمین بهداشت و سلامت فراورده‌های دامی و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام پیگیری می کند.
فراهم سازی شرایط ورود به بازارهای جهانی، توسعه پایدار و سرمایه‌گذاری در بخش دام و اجرای الزامات، مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان‌های بین‌المللی مرتبط از دیگر وظایف این سازمان است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر