کد خبر: 32220
A

برخی سازندگان بنا در قشم به مقررات ملی ساختمان بی توجه هستند

مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بعضی از سازندگان بنا در شهرستان قشم نسبت به مقررات ملی ساختمان کم توجه و یا بی توجه هستند که این امر با مشکلات و خطراتی برای مردم به وجود می آورد.

برخی سازندگان بنا در قشم به مقررات ملی ساختمان بی توجه هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد گودرزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: انباشت مصالح و تجهیزات خارج از محدوده سطح اِشغال مجتمع ها، مسدود کردن پیاده روها، خیابان ها و سایر فضاهای عمومی، مشکلات و خطرات مختلفی را برای عابران ایجاد می کند.
وی ادامه داد: هم اکنون 48 مجتمع با زیربنایی به مساحت یک میلیون و 740 هزار متر مربع در شهرهای قشم و درگهان در حال احداث است که این حجم از فعالیت های ساخت و ساز در این جزیره رعایت جدی مقررات ملی ساختمان را ایجاب می کند.
مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تخلیه مصالح و تجهیزات ساختمانی در مواقع ضروری در سطح شهر نیز براساس مقررات ملی ساختمان به مجوز کتبی مدیریت معماری و شهرسازی نیاز دارد.
وی افزود: مجریان طرح های عمرانی با ارتفاع بیش از 8 متر باید با ایجاد راهرویی سرپوشیده و ایمن در طول مسیر ساخت بنا، شرایط تردد عابران را فراهم کنند.
به گفته وی نصب علائم هشدار دهنده و چراغ های چشمک زن ایمن ساز، دپوی تجهیزات و مصالح ساختمانی در محل مناسب با کشیدن حفاظ زرد رنگ و تأمین روشنایی معابر و پیاده روهای منتهی به طرح های عمرانی در شب از جمله مقررات مهمی است که رعایت آن در طول انجام طرح ها الزامی است.
گودرزی افزود: همچنین سازندگان موظفند داربست هایی را که در معابر عمومی قرار گرفته اند به صورت مناسبی نصب کنند و نیز با نصب علائم هشدار دهنده و قراردادن موانع در 2 سمت فعالیت ساختمانی مانع عبور عابرین از زیر داربست ها شوند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر