کد خبر: 32225
A

شناسایی 370 نقطه کور مخابراتی در استان هرمزگان

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: 370 نقطه روستایی بدون ارتباط مخابراتی در این استان شناسایی شد که تا آخر امسال تحت پوشش قرار می گیرند.

شناسایی 370 نقطه کور مخابراتی در استان هرمزگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیر ساحلی یگانه عصر چهارشنبه در دیدار با فرماندار قشم در محل فرمانداری این شهرستان افزود: فرودگاه و روستای دفاری این جزیره نیز به عنوان نقاط کور مخابراتی شناسایی شده اند که با همکاری 2 طرفه اصلاح می شود.
وی افزود: ساخت و سازهای شهری که با نقشه های مخابراتی هماهنگ نیست، باعث می شود که نقاط کور در شبکه ایجاد شود.
وی بر اهمیت مخابراتی قشم اشاره و تصریح کرد: اتصال دهیاری های این شهرستان به شبکه دولت مورد تاکید استانداری هرمزگان است که حل سریع این مسئله نیز هماهنگی 2 طرفه را می طلبد.
فرماندار شهرستان قشم نیز در این دیدار گفت: با توجه به برنامه وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات مبنی بر توسعه دانش مخابرات پیشنهاد می شود دانشگاه علمی-کاربردی مخابرات در قشم راه اندازی و رشته های مرتبط با آی تی (IT) در آن ارائه شود.
علیرضا نصری افزود: قشم یکی از شهرستان هایی است که زمینه توسعه فعالیت مخابرات در آن وجود دارد و می توان با برنامه ریزی کارشناسی شده، از این حوزه برای اشتغال پایدار و تقویت اقتصاد مقاومتی بهره گرفت.
وی تصریح کرد: غرب جزیره قشم به عنوان منطقه گردشگری و پر تردد، فرودگاه جزیره و همچنین روستاهای نزدیک شهر قشم که در حوزه اقامتگاه و سفره خانه های محلی فعالیت چشمگیر دارند جزء نقاط روستایی بدون ارتباط مخابراتی محسوب می شوند که باید هر چه سریع تر به شبکه مخابراتی متصل شوند .
نصری به اهمیت مخابرات برای تقویت حوزه پدافند غیر عامل اشاره و اظهار کرد: در راستای بهره گیری حوزه پدافند غیر عامل و ارتقاء مباحث امنیتی باید زیر ساخت های مخابراتی شهرستان قشم توسعه و تقویت شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر