کد خبر: 32244
A

معاون استاندار: همه امکانات برای جلوگیری از خام فروشی معدن به کار گرفته شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تاکید استاندار باید از همه امکانات در راستای جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی استفاده کرد تا ضمن ایجاد ارزش افزوده، زمینه اشتغالزایی بیشتر در استان را فراهم کنیم.

معاون استاندار: همه امکانات برای جلوگیری از خام فروشی معدن به کار گرفته شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بی بی عصمت سرفرازی عصر چهارشنبه در بازدید از معدن طلای شادان شهرستان خوسف افزود: ایجاد کارخانه های فرآوری مواد معدنی می تواند به توسعه استان و شهرستان کمک شایانی کند.
وی با بیان ظرفیت ها و پتانسیل های استان و شهرستان خوسف در مواد معدنی گفت: دستگاه های دولتی از تمام توان خود در راستای حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی حمایت خواهند کرد.
معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اشتغال را یکی از مهم ترین دغدغه های نظام، مردم و مسئولان دولتی دانست و ادامه داد: همه دستگاه های استان در راستای حمایت از اشتغال بسیج شده اند.
فرماندار خوسف نیز در این جلسه گفت: معدن طلای شادان سال 1382 ثبت و گواهینامه کشف در سال 1395 با تایید میزان ذخیره 27 میلیون و 863 هزار تن طلا با عیار 0.55 پی پی ام (ppm) صادر شده است.
محمد شفیعی بیان کرد: با بهره برداری از معدن و کارخانه فرآوری آن حداقل برای 500 نفر اشتغال به صورت مستقیم ایجاد می شود که لازم است همه مدیران در ایجاد زیرساخت های این معدن همکاری کنند.
وی از قول مساعد سرمایه گذار پروژه برای بهره برداری از آن در یک دوره 20 ماه خبر داد و گفت: پروانه بهره برداری این معدن برای 10 سال صادر شده است.
فرماندار خوسف با بیان اینکه اولین کارخانه فرآوری مواد معدنی در این پروژه به بهره برداری خواهد رسید افزود: با بهره برداری از این کارخانه از خام فروشی جلوگیری و سود حاصل از آن تمام و کمال عاید هم استانی ها خواهد شد.
وی ذخایر معدن شادان خوسف را چشمگیر خواند و اظهار کرد: تاکنون سرمایه گذار 180 میلیارد ریال در این پروژه هزینه کرده است.
شفیعی گفت: در منطقه شادان معادن دیگری همچون ماهرآباد، خونیک نیز وجود دارد و بایستی برای تامین زیرساخت های لازم برای بهره برداری از این معادن و کارخانه فرآوری اقدامات موثری انجام داد.
به گزارش ایرنا معدن طلای شادان و کارخانه فرآوری آن با حضور شرکت هایی از کشور چین با سرمایه گذاری 50 میلیون دلار به بهره برداری خواهد رسید.
مرکز شهرستان خوسف در 35 کیلومتری بیرجند است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
* خبرنگار- سیدابوالفضل موسوی نژاد*انتشار- رسول محمدحسنی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر