کد خبر: 32862
A

15طرح اقتصادمقاومتی بااشتغالزایی47نفردرخلخال به بهره برداری رسید

15طرح اقتصادمقاومتی بااشتغالزایی47نفرروز یکشنبه با حضور استاندار اردبیل و مسئولان استانی درخلخال به بهره برداری رسید.

15طرح اقتصادمقاومتی بااشتغالزایی47نفردرخلخال به بهره برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عدیل سروی در آیین افتتاح این طرح ها گفت: 11مورد از این تعداد در حوزه مشاغل خانگی به بانک ملی معرفی شده و در این میان طرح های روستایی از اولویت های مهم می باشد.
وی در خصوص حوزه کشاورزی شامل دامداری ، زنبورداری ، گیاهان دارویی و باغ ، صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان خلخال گفت: دراین حوزه ها در شهرستان خلخال 42 شغل تعریف شده که با تفاهم مجری طرح و اداره کار و امور اجتماعی به شهرستان ابلاغ شده است .
به گفته وی ، در خصوص سرمایه گذاری در حوزه خلخال با 45 میلیارد ریال سیلوی خلخال در حال اجراست و 26میلیارد ریال تسهیلات برای این منظور معرفی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص بحث بسته بندی کمپوت، مربا ، کنسرو، سبزیجات و فرآورده های لبنی در شهرستان خلخال نیز گفت: در این مهم مجوز 36هزارتن با اعتبار 33.7میلیارد ریال در حال پیگیری است.
سروی در خصوص بسته بندی و فراوری عسل100تنی و سرگل و گل زعفران نیز گفت : بحث الحاق پنج هکتار زمین حاشیه شهرک صنعتی خلخال در حال پیگیری است ، درخصوص بسته بندی وفراوری زعفران نیز در حوزه اصلاح الگو برای کشت در خلحال بستر اجتماعی و آموزش کشاورزان برای تولید زعفران ، بادام زمینی ، گل محمدی ، گیاهان دارویی اقدام ها در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص صنایع تبدیلی و بسته بندی و فراوری گیاهان دارویی برای شرکت گل ماهور در منطقه هشجین نیز گفت که مجوز لازم برای این معم صادر شده است.
سروی افزود: در حوزه تسهیلات اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و در خلخال نیز برای خرید 18دستگاه ادوات تراکتور افراد به بانک معرفی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل درخصوص تسهیلات صندوق توسعه ملی در استان نیز گفت: در استان 339 طرح با یک هزار و 130 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده است .
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر