کد خبر: 33391
A

562 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان مسدود شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 562 حلقه چاه غیرمجاز در استان، پُر و مسدود شده است.

562 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان مسدود شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، روز سه شنبه به نقل از مسعود میرمحمدصادقی، میزان آب صرفه جویی شده حاصل از انسداد این چاه ها را 11 میلیون و ششصد هزار مترمکعب برآورد کرد.
وی که در هفتمین جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی سخن می گفت،افزود: در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی موجود، همچنین تاکنون 2 هزار و 662 فقره اصلاح و تعدیل پروانه بهره برداری کشاورزی انجام شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان، امسال پنج هزار دستگاه کنتور فهام (فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی)و 307 دستگاه کنتور حجمی در استان نصب شده است.
میرمحمد صادقی تصریح کرد: در راستای اجرای سامانه'ساماب' 3 هزار درخواست در این سامانه ثبت و تاکنون یکهزار و 314 پروانه از طریق این سامانه صادر شده است.
'ساماب' مخفف سامانه سیستم یکپارچه حفاظت و بهره برداری از منابع آب و امور مشترکین محسوب می شود و هدف آن رصد تمام فعالیت های مربوط به حفاظت و بهره برداری از منابع آب است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان،پیش از این شمار چاه های غیرمجاز در استان اصفهان را 11 هزار حلقه تخمین زده و افزوده بود: هزینه تقریبی مسدود کردن هر حلقه چاه حدود چهار میلیون تومان است.
طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با هدف به روز کردن مطالعات و آمار چاه ها، چشمه ها و قنوات، انسداد چاه های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز و ایجاد تعادل بین تغذیه و تخلیه منابع آب زیر زمینی در سراسر کشور در حال اجراست.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر