کد خبر: 34167
A

کمبود آب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی مهمترین چالش های توسعه البرز

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز ، کمبود آب ، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و انتقال بخش عمده آب سدهای استان به مناطق دیگر را از مهمترین چالش های توسعه البرز برشمرد.

کمبود آب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی مهمترین چالش های توسعه البرز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، زهرا عربشاهی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزارشد، افزود: پروژه های ملی قابل توجهی درالبرز داریم که باید تخصیص های اعتباری لازم به آنها داده شود .
وی بیان کرد: پروژه بزرگراهی شهید همت از جمله پروژه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
عربشاهی خاطرنشان کرد: دولت به رغم مشکلات مالی همراهی خوبی با البرز در تخصیص اعتبارات داشته است و پتانسیل های قابل توجه البرز در حوزه اقتصاد همراهی بیشتری را می طلبد.
وی گفت: اگر چه البرز به لحاظ وسعت کوچکترین استان کشور است اما در ردیف پرجمعیت ها قراردارد.
وی اضافه کرد: پس از تهران بالاترین تراکم جمعیتی را در البرز شاهد هستیم .
عربشاهی با اشاره به مهاجرپذیری البرز افزود: نرخ بیکاری دراین استان بالاست اگرچه از تابستان سال جاری قدری این نرخ کاهش یافت.
وی ادامه داد: در بخش محصول ناخالص داخلی رتبه 5 کشوری داریم و در بهره وری از صنعت رتبه 16 را کسب کرده ایم و به لحاظ باسوادی دومین استان پس از تهران قرار گرفته ایم .
وی خاطرنشان کرد: در بخش شاخص های فرهنگی کشور به لحاظ تراکم جمعیت نیازمند توجه بیشتربرای البرز هستیم چراکه در حوزه تعداد کتابخانه ها رتبه 21 ، سینما رتبه 11 و ضریب نفوذ اینترنت برای کاربر و خانوار رتبه سوم را داریم .
عربشاهی گفت: البرز ظرفیت گردشگری بالایی دارد و وضعیت خوبی را در امور تولیدی وکشاورزی البرز شاهد هستیم که رتبه های بالایی را در کشور توانسته ایم کسب کنیم .
وی افزود: فضای تحقیقات کشاورزی درالبرز قدمت بالایی دارد و وجود 9 شهرک صنعتی با سه هزارو 200 واحد تولیدی ظرفیتی ویژه در این استان به شمارمی رود.
این مسئول ادامه داد: منطقه اقتصادی پیام و نزدیکی به تهران فرصت های خوبی به شمار می رود که باید هرچه بیشتر از آنها برای توسعه البرز بهره برد.
وی یادآورشد: در بخش ساختمان ادارات البرز نیز با مشکلاتی مواجه بود یم که امروز با نگاه ویژه رئیس سازمان برنامه ریزی کشور و دستورات ویژه ای که دراین زمینه ارائه شد امیدواریم این مشکلات نیز رفع شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر