کد خبر: 34318
A

شرایط سرمایه گذاری کشور در دولت دوازدهم بهبود یافت

استاندار سمنان گفت : شرایط سرمایه کشور در دولت تدبیر و امید به منظور افزایش اشتغال پایدار و رونق کسب وکار بهبود یافته است.

شرایط سرمایه گذاری کشور در دولت دوازدهم بهبود یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا خباز شب شنبه در آیین گشایش همایش سرمایه گذاری ایران - سمنان در سالن اجتماعات صدا و سیما افزود : فقط در استان سمنان هشت نشست سرمایه گذاری برگزار و بیش از 70 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه بین بخش خصوصی و دولتی در دولت تدبیر و امید منعقد شده است.
وی اظهار داشت: امروز شرایط بسیار مناسبی برای جلب و جذب سرمایه گذاری در کشور و بازار بزرگ 400 میلیون نفری کشورهای همسایه و اطراف فراهم است.
خباز ادامه داد: سه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، سمنان و دامغان در استان و همچنین معادن بزرگ فلزی و غیرفلزی بر اهمیت این استان و جذاب بودن آن برای سرمایه گذاران افزوده است.
امیر خلیلی خواه دبیر اجرایی نشست گفت: در این نشست مقرر است 380 پروژه سرمایه گذاری از 26 استان در قالب 9 پانل تخصصی ارائه شود که سرمایه گذاری مورد نیاز آنها 109 هزار میلیارد تومان به صورت ارزی معادل 40 میلیارد یورو به صورت ریالی است.
به گزارش ایرنا، این نشست چهار روزه با همکاری استانداری سمنان و فدراسیون جهانی مناطق آزاد (فموزا) و حضور مسئولان و سرمایه گذاران از 26 استان و بین الملل برگزار می شود.
در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر