کد خبر: 34607
A

گیلان، از بهترین ظرفیت های کشور برای صادرات است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به مرزی بودن استان و شرایط خاص و ویژه دیگر این استان گفت: گیلان با برخورداری از شرایط خاص و ویژه می تواند یکی از بهترین استان ها در زمینه صادرات باشد.

گیلان، از بهترین ظرفیت های کشور برای صادرات است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فرهاد دلق پوش غروب یکشنبه در همایش تجلیل از صادر کنندگان نمونه برتر استان در رشت افزود: از طریق دریایی، ریلی و زمینی این امکانات برای صادرات با کشورهای آسیای میانه، اوراسیا، حاشیه خزر و کشورهای اروپایی فراهم است.
وی گفت: یک بازار 400 میلیون نفری در همسایگی ما وجود دارد که باید از این فرصت به خوبی بهره بگیریم.
وی تصریح کرد: دولت اهتمام دارد با ابزار و تشویق های مختلف از دست اندرکاران حوزه صادرات و تجارت حمایت کند.
دلق پوش گفت: باید با تشکیل کنسرسیومی، این بازار را بدست بگیریم و با برگزاری اقداماتی همچون برگزاری نمایشگاه ها، افزایش هیات های مراودات تجاری ، استفاده بیشتر از رایزن ها در کشورهای مختلف ، تشکیل جلسه و سیاست گذاری صادرات برای رفع مشکلات، یک کار علمی و فکری انجام دهیم.
وی گفت: برای امسال صادرات میزان 420 میلیون دلار را هدفگذاری کردیم که با توجه به ظرفیت های گیلان و محصولات پاییزی این استان، این رقم دست یافتنی است.
دلق پوش همچنین گفت: اشتغال پروانه های بهره برداری 25 و نیم درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه برنامه های اهداف صادرات در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده، تصریح کرد: باید پایانه کالا و صادرات را مد نظر قرار دهیم و برای رفع مشکلات صادر کنندگان اهتمام داشته باشیم و از آنها حمایت کنیم تا بتوانیم گام های اساسی برای تولید و صادرات کشور برداریم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گیلان نیز گفت: با وجود ارتباطات بسیار خوب با روسیه، آمار اقتصادی ما کاهش یافته است.
هادی تیزهوش تابان یکی از مشکلات صادر کنندگان را مالیات دانست و افزود: پیشنهاد می کنیم که کالاها کد صادراتی داشته باشند .
وی به سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه نیز اشاره و بیان کرد: ظرفیت خوبی برای تولید کنندگان و صادر کنندگان بوجود آمده و از ابتدای سال جدید میلادی، این مرکز با حضور 14 اتاق بازرگانی کشور بطور رسمی فعالیت خواهد کرد.
گیلان دارای دو هزار و 600 واحد صنعتی فعال است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر